Korduvalt kokku varisenud Vabaduse tänava silla kõnniteed on muutunud nii jalakäijatele kui ka ratturitele ohtlikuks. Kahte Võru linnaosa ühendava ja olulisima autosilla olukord pole viimase kümnendi jooksul olnud kiita ning pidevad varingud, mis vihmahoogudega kaasnevad, on pinnuks olnud silmas nii endistele kui ka praegustele linnaisadele.
Autosild uueneb järgmisel aastal
Veel käesoleva nädala esmaspäeval laiutas silla ühel poolel kõnnitee all suur auk, sest tugevad vihmahood olid olemasoleva täite alla jõkke uhtunud. Jalakäijatele jääb ilmselt kõnniteeplaatide all olev varing korraga märkamatuks ja nii võinuks juhtuda ka jalakäija või ratturiga sama õnnetu lugu.
Abilinnapea Toomas Sarapuu ütles toimetuse päringule vastates, et sillaalune auk sai samal päeval ära täidetud, et vältida edasist varingut.
Praeguseks on Võru linnavalitsus Vabaduse tänava silla rekonstrueerimiseks taotlenud rahandusministeeriumi regionaalarengu programmist 480 000 eurot investeeringutoetust.
Võru linnavalitsuse linnamajanduse osakonna juhataja Tauno Asi ütleb toimetusele, et käesoleval aastal on kavas uue autosilla projekteerimine ning leida ehitustööde tegija. „Silla ehitus jääb eeldatavalt 2021. aastasse,” kinnitab Asi.
Vaisild on olnud aastatega vastupidav
„Sild on korduvalt olnud varisemisohtlik ja korduvalt ka paigatud,” ütleb Tauno Asi, kelle sõnul on probleeme olnud igal aastal. „Põhiprobleemiks on ikkagi vihmavesi, mis osa alumisest pinnasest ära uhub, kuigi sillakonstruktsioon ise ohtlik ei ole,” tõdeb Asi. Võru linna ehitatud vaisild valmis arvatavalt 1973. aastal. Kuigi dokumentaalseid andmeid silla valmimise kohta on vähe, teavad endise Võru Soojuse katlamaja mehed rääkida, et 1972. aastal valminud katlamajani tuli sõita ringiga ja praegust Vabaduse tänava silda polnud. Kui 1974. aastal valmis Kreutzwaldi-nimelise Võru 1. keskkooli uus maja, oli ka sild juba olemas. „Selle esimene väljanägemine on veidi muutunud, kuigi kapitaalset remonti pole sillale varem tehtud,” sõnab asjateadlik Võru elanik. Kohalikku ajalugu tundva linnakodaniku sõnul on vaiad ajahambale hästi vastu pidanud.
Sõidutee läheb kitsamaks
Asi sõnul on praegu käimas projekteerimise lähteülesande koostamine. „Lõpptulemusena kavandatakse silla sõidutee viia kitsamaks, kahe sõidurea laiuseks, ning mõlemale poole rajatakse nõuetele vastava laiusega jalgteed. Esialgse idee järgi tulevad nii sõidutee kui ka jalgsitee ühetasapinnalised, neid eraldavad piirded,” märgib Asi. Täpsemalt selguvad aga silla ehitusdetailid projekteerimise käigus. Linnavalitsuse teatel peavad silla projekteerimis- ja ehitustööde lepingud olema sõlmitud käesoleva aasta jooksul, et ehitustöödega saaks alustada uuel aastal. Nimelt näeb investeeringutoetus seda ette. „Üritame kaks ühes teha ehk sama hankega läbi viia nii projekteerimis- kui ka ehitushanke,” vastab Asi.