Eesti internetikasutajatest 64 protsenti ostleb internetis

Pilt on illustratiivne FOTO: Võrumaa TeatajaViimase kolme kuu jooksul on internetist ostnud 64 protsenti 18-74-aastasest internetikasutajast, selgub Inspired Universal McCanni poolt aprillis läbiviidud Shopline uuringust.

Kuigi internetist ostmine on levinum nooremaealiste, kuni 40-aastaste, hulgas, ei tähenda see veel, et pensioniealised internetikasutajad loevad internetist vaid uudiseid, maksavad makse või otsivad infot. Pea iga teine üle 60-aastane internetikasutaja ostab internetist. Peamiselt on nende ostukorvis kindlustus, ürituste piletid ja raamatud. Tulevikus oleksid nad valmis internetist ostma ka laeva- ja lennupileteid ning reisipakette, selgub pressiteatest.

Väga selgelt joonistuvad välja tooterühmad, mida ostetakse Eesti ja mida välismaa internetipoodidest. Riiete, spordikaupade ja jalatsite kaupmehed võistlevad juba praegu lisaks kohalikele konkurentidele ka välismaa internetipoodidega. Sarnane trend jätkub ning pigem on näha selle süvenemist. Noored ostavad valdavalt riideid ja jalanõusid välismaa internetipoodidest ja uuringutulemuste põhjal ei kavatse nad tulevikus oma ostukäitumist muuta.

Samuti ilmnes uuringust, et isegi kui ostu internetis ei sooritata, on see paljude tooterühmadega tutvumiseks oluline infokanal ning tooterühmiti on seos internetist info otsimise ja sealt ka ostmise vahel erinev. Näiteks teatri-, kontserdi- või kinopileti ostjatest 61 protsenti sooritas peale internetist info leidmist seal kohe ka ostu. Ravimite internetist ostmine on veel olematu, samas on internet oluline kanal ravimite kohta info saamisel – 43 protsenti ostjatest otsis enne viimast ostu infot internetist.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD