Päästeamet sõlmis septembri alguses riigihanke korras kuue redelauto ostmiseks Saksa firma Magirus GmbH-ga raamlepingu.
Uue redelauto saavad endale Jõhvi, Narva, Pärnu, Tartu ning Tallinnas kesklinna ja Lilleküla komandod, teatas päästeamet BNS-ile. Kõrgustest pääste teenust hakkab edaspidi osutama vähemalt 11 päästekomandot, sealhulgas Kuressaare, Rakvere, Viljandi, Võru ja Tallinnas Lasnamäe komando.
Raamlepingu kohaselt antakse esimene redelauto Tallinnas üle hiljemalt tuleva aasta 1. septembriks ja ülejäänud viis redelautot hiljemalt sama aasta 1. novembriks.
Veel 2000. aastate esimesel poolel sõltus päästevaldkond tugevalt tehnika ja varustuse saamisel humanitaarabist. Päästeameti peadirektori Kuno Tammearu sõnul on päästjate ja kogu päästeteenuse jaoks oluline, et kasutatakse tänapäevaseid töövahendeid ja tehnikat, suurendades sellega ka meie riigi päästevõimekust.
"Võrreldes 10 aasta taguse ajaga oleme täna jõudnud sinnamaale, kus vahetame vana tehnikat süsteemselt välja. Heaks näiteks on uued redelautod, mis aitavad meie päästjatel jõuda inimesteni keerulistes oludes, suurendades sellega ka meie päästevõimekust," tõi Tammearu esile Eesti päästevaldkonna positiivse ja kiire arengu, mida toetab järjepidev päästeteenusesse investeerimine.
Siseminister Hanno Pevkur märkis, et kaasaegne päästetehnika on sisejulgeoleku valdkonnas ääretult oluline. "Kõik ju mõistavad, et ohutu ja moodne tehnika on samavõrd tähtis nii päästjatele kui päästetavatele, mistõttu panustamine päästetehnika uuendamisesse on vältimatu,“ lisas Pevkur.
Redelautode hankimisel on arvesse võetud Eestis eksisteerivaid riske, vajadusi ja olemasolevaid praktikaid, et päästa inimesi ennekõike eluhoonetest kuni 32 meetri kõrguselt. Uuendusena kuuluvad autode varustusse veel pääste õhkpadi, mis pehmendab kukkumist 25 meetri kõrguselt, redelikorvile sisseehitatud termokaamera süsteem, nööripääste varustus kannatanute päästmiseks kõrgustest ja suure võimsusega veepump, mis võimaldab pumbata kuni 40 liitrit sekundis. Ka on uute autode tööraadiused kõrgustest päästmiseks võrreldes vanemate olemasolevate autodega paremad.
Kuus uut redelautot on soetatud Eesti riigi rahastusel, järgnevad suuremad hanked on planeeritud Euroopa Liidu struktuurfondide rahadest.