Tarbijakaitseameti sõnul on suurtes kaubanduskettides väga levinud hinna ja soodushindade avaldamist puudutavad probleemid, näiteks ei teavitata klienti piisavalt asjaolust, et allahindlus kehtib ainult kliendikaardi omanikele.
"Kaubanduse või teenuse pakkumine ja müük peab toimima häid kaubandustavasid arvestades ning tarbija suhtes ausalt," rõhutas Tarbijakaitseameti turundusjärelevalve osakonna juhataja Anne Reinkort Toiduliidu ja Kaupmeeste Liidu koostöökonverentsil "Koostöö või võimuvõitlus?".
"Näiteks korraldavad kaubandusketid sageli suuri kampaaniaid, kus üle terve müügisaali ripuvad lae all suured plakatid kirjaga "Allahindlus -70 protsenti". Plakati alla on aga kirjutatud väikselt, et allahindlus kehtib ainult kliendikaardi omanikele. Selleks, et seda näha, peab olema tarbijal redel ja see ei ole kindlasti aus tarbija suhtes," märkis Reinkort.
Reinkorti sõnul on olnud ka vaidlusi tarbijakaitse ja kaupmeese vahel, kas kriips "70 protsenti" ees tähendab "kuni" või "miinus". "Meie oleme seisukohal, et see on ikkagi miinus," ütles Reinkort.
"Sagedane on mure ka sellega, et hind on erinevmüügisaalis ja kassas," ütles Reinkort.
Tema sõnul on levinud niinimetatud peibutusreklaamid. "Näiteks üks kodukaupadepood tegi kampaania, pakkudes soodsa hinnaga aiamööblit, saadeti välja 200 000 trükireklaami. Tuli aga välja, et igas kaupluses oli ainult 3 toodet, mis on selgelt tarbija suhtes ebaaus," rääkis ta.
Reinkorti sõnul on keelatud väite kasutamine, et kaup on saadaval vaid piiratud aja jooksul juhul, kui see periood on tegelikult pikem. "Näiteks kui on silt, et konkreetne kaup on soodne ainult täna, siis ei tohiks see kaup soodushinnaga seista riiuliserval kogu nädala. See on tarbijaga manipuleerimine," ütles Reinkort.