Tarbijakaitse: poodides on probleeme hinna ja soodushinna näitamisega

Tarbijakaitseameti sõnul on suurtes kaubanduskettides väga levinud hinna ja soodushindade avaldamist puudutavad probleemid, näiteks ei teavitata klienti piisavalt asjaolust, et allahindlus kehtib ainult kliendikaardi omanikele.

"Kaubanduse või teenuse pakkumine ja müük peab toimima häid kaubandustavasid arvestades ning tarbija suhtes ausalt," rõhutas Tarbijakaitseameti turundusjärelevalve osakonna juhataja Anne Reinkort Toiduliidu ja Kaupmeeste Liidu koostöökonverentsil "Koostöö või võimuvõitlus?".

"Näiteks korraldavad kaubandusketid sageli suuri kampaaniaid, kus üle terve müügisaali ripuvad lae all suured plakatid kirjaga "Allahindlus -70 protsenti". Plakati alla on aga kirjutatud väikselt, et allahindlus kehtib ainult kliendikaardi omanikele. Selleks, et seda näha, peab olema tarbijal redel ja see ei ole kindlasti aus tarbija suhtes," märkis Reinkort.

Reinkorti sõnul on olnud ka vaidlusi tarbijakaitse ja kaupmeese vahel, kas kriips "70 protsenti" ees tähendab "kuni" või "miinus". "Meie oleme seisukohal, et see on ikkagi miinus," ütles Reinkort.

"Sagedane on mure ka sellega, et hind on erinevmüügisaalis ja kassas," ütles Reinkort.

Tema sõnul on levinud niinimetatud peibutusreklaamid. "Näiteks üks kodukaupadepood tegi kampaania, pakkudes soodsa hinnaga aiamööblit, saadeti välja 200 000 trükireklaami. Tuli aga välja, et igas kaupluses oli ainult 3 toodet, mis on selgelt tarbija suhtes ebaaus," rääkis ta.

Reinkorti sõnul on keelatud väite kasutamine, et kaup on saadaval vaid piiratud aja jooksul juhul, kui see periood on tegelikult pikem. "Näiteks kui on silt, et konkreetne kaup on soodne ainult täna, siis ei tohiks see kaup soodushinnaga seista riiuliserval kogu nädala. See on tarbijaga manipuleerimine," ütles Reinkort.

Comments  
  -1
Säästumarketis müüakse lausa kõdunenud juurvilja- kompostiga on hakatud ka suurt raha teenima. Kompost maksis korralikust kartulist kaks senti vähem ja teine sortiment komposti maksis 0.75senti kilo. Jäigi kartul ostmata. No lihtsalt pole sõnu! Hea, et umbrohtu ei müüda, talvel pole ju seda ka saada.
  +1
Bauhofis on sageli nii, et hinnaalandus tähendab algse hinna tõusu. Olen aastaid jälginud mitme ehitusmaterjali hinda. kui üks toode on pikka aega olnud müügis hinnaga nt 23 eurot, siis hinna alandamise korral 30 % on saadud uueks hinnaks21 eurot ja toote varasemaks hinnaks ligi 28 eurot Ka teistes kauplustes on märgata hindadega manipuleerimist
  +1
SELLE NIMI ON MÜÜGITRIKK :lol:

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD