Tööotsijate rahulolu töötukassa teenustega on kõigi aegade kõrgeim

Pilt on illustratiiivne FOTO: VTTöötukassa tellitud uuringu kohaselt on tööotsijate rahulolu töötukassa teenustega kõrgem kui eales varem.

Kõigis büroodes on tööotsijate poolt meenutatud esmamulje büroost kas väga hea või pigem hea ja negatiivseid hinnanguid esines väga vähe. Kokkuvõttes on hinnangud võrreldes varasemaga kergelt paranenud. Madalaim oli see 2011. aastal ja läinud aastal olid need kõrgemad kui kunagi varem.

Konsultantide töö teguris ollakse väga või pigem rahul kõigi komponentidega, enam teavitamise ja esmase kontakti loomisega (95 protsenti küsitletuist), kuid ka ülejäänud komponentides on tulemus kõrge.

Nõustamise sisu teguris ollakse enam rahul kliendi kuulamise ja probleemidesse süvenemisega (92 protsenti), vähem aga sobivate tööpakkumiste vahendamisega (82 protsenti).

Teenindusprotsessi teguris on rahulolu taas kõrge kõigis komponentides ulatudes 89-92 protsendini. Teeninduskeskkonna teguris on rahulolu kõigi komponentidega taas 91-92 protsenti.

Suhtluskanalite teguris on rahulolu kõrge nii kodulehe, iseteeninduskeskkonna kui infotelefoniga. Samas on hinnata erinevate kanalit kasutanute hulk väga erinev. Neist, kes ei kasuta iseteeninduskeskkonda vastas 46 protsenti, et teab milliseid võimalusi see sisaldab, 24 protsenti vastas, et ei tea ning 31 protsenti jättis vastamata.

Neis rahulolu tegurite komponentides, mille sõnastus jäi samaks ja kus seega on võimalik tulemusi võrrelda varasemaga, on näha, et rahulolu hinnangud on võrreldes 2013. aastaga paranenud. Samuti on näha tendents, et mida madalam oli hinnang 201. aastal, seda suurem on olnud hinnangu paranemine nüüd.

Vaadeldud viiest rahulolu tegurist hindavad tööotsijad kõige olulisemaks konsultandi tööd, mida esimesena nimetas 36 protsenti ja nõustamise sisu, mida nimetas 28 protsenti. Ülejäänuid peetakse selgelt vähemtähtsaks. Võttes juurde ka tähtsuselt teiseks hinnatud tegurid, on kahe esimese tulemus suhteliselt võrdne, ehk esimese ja teisena nimetatud kombineeruvad. Mõlemat tähtsaimat tegurit üldistades võib öelda, et tegemist on nii-öelda teenuse sisulise küljega ning ülejäänud on rohkem või vähem kõrvaltegurid.

Tööotsijate üldine rahulolu lihtindeks, mis on saadud viie teguri kokkuvõttena, on 90 palli, ehk viis palli kõrgem kui 2013. aastal, mill indeks saadi kolme teguri kokkuvõttena. Seejuures on rahulolu kõrge kõigis tegureis - madalaim nõustamise sisuga (87 palli).

Seega on 2014. aasta tööotsijate rahulolu indeks töötukassa teenusega kõrgem kui kunagi varem. Võimalik, et osaliselt on tegu üldisest tööturu situatsioonist ehk madalast tööpuudusest tulenevate kaudsete mõjudega, aga samas ei saa eitada, et töötukassa teenusega ollakse siisk väga rahul.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD