Politsei- ja piirivalveamet (PPA) postitab reede hommikust kuni laupäeva hommikuni 24 tunni jooksul oma Facebooki seinale infot numbrile 112 tulnud väljakutsete kohta, et tutvustada oma tööd.
Kokkuvõtted laekunud kõnedest avaldatakse tunnise viivitusega ning suure üldistusastmega, et tagada teatajate anonüümsus ning mitte kahjustada võimalikke menetlusi.
Veebikonstaabel Maarja Punaku sõnul annab sotsiaalmeedia hea võimaluse näidata laiemale publikule politseitöö igapäevast köögipoolt ning avada sotsiaalsete probleemide lähtekohti. „Need keskmiselt 400 väljakutset, millele politseipatrullid tavapärase ööpäeva jooksul reageerivad, annavad aimu, millest saavad alguse need olukorrad, mis vajavad politsei sekkumist ning abi. Eelmise väljakutsete maratoni ajal tekkinud pilt, kus suur osa politseile tehtud väljakutsetest olid seotud alkoholi tarbimisega, annab kõigile meile mõtteainet, millised on ühiskonnas aktsepteeritud väärtused ja eeskujud,“ ütles Punak.
Keskmiselt laekub hädaabinumbrile 112 ööpäeva jooksul umbes 4000 telefonikõnet üle Eesti, millest politseinike reageerimist vajab ligi 450.
Eelmine politsei väljakutsete maraton Facebookis oli aasta tagasi 23. juunil ning 24 tunni jooksul tehti PPA Facebooki lehele 555 sissekannet politseile laekunud kõnedest. Maratoni korraldatakse kolmandat aastat järjest.
Politsei- ja piirivalveameti Facebooki lehte saavad lugeda ka need inimesed, kellel ei ole portaalis kontot. Politsei lehe leiab aadressil www.facebook.com/politseijapiirivalveamet.{fcomment}