Komisjon ei rahuldanud Eesti Bussi vaidlustust Võru bussiveohankel

Pilt on illustratiivne  Foto: INNO TÄHISMAA

Riigihangete vaidlustuskomisjon (VAKO) jättis reedel rahuldamata Eesti Buss OÜ vaidlustuse Võru maavalitsuse 16 miljoni eurose mahuga bussiveohankel Hansa Bussliinide pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamisel.

Komisjoni otsusele võib esitada kaebuse 10 päeva jooksul halduskohtule.

Võru bussiveohankele esitasid tähtajaks pakkumise kuus pakkujat, sealhulgas Eesti Buss ja AS Hansa Bussiliinid. Maavalitsus tunnistas hankel edukaks Hansa Bussiliinide pakkumise. Eesti Buss esitas VAKO-le 27. aprillil vaidlustuse, milles taotles Hansa Bussiliinide pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamise kehtetuks tunnistamist. VAKO rahuldas vaidlustuse 18. mail.

Seejärel tegi maavalitsus riigihankes uued otsused, millega tunnistas taas Hansa Bussiliinide pakkumise vastavaks ja edukaks. Juunis vaidlustas Eesti Buss hanke tulemuse uuesti, leides, et Hansa Bussiliinide pakkumises esitatud busside sõitjakohtade arv ei võimalda sõitjaid häireteta teenindada.

Eesti Buss leidis, et hankedokumentides olevas liinigraafikus on suure täituvusega liinidel vaja tagada hommikusel tipptunnil samaaegne teenindamine kaheksa suure mahutavusega bussiga, sealhulgas vähemalt kolme üle 40-kohalise ja vähemalt viie üle 70-kohalise bussiga. AS-i Hansa Bussiliinid pakkumuses oli esitatud vaid neli üle 60-kohalise mahutavusega bussi, millega ei ole võimalik teenindada viit samaaegset kuni 78 reisijaga väljumist.

VAKO märgib, et tulenevalt nende esimesest otsusest kontrollis maavalitsus uuesti pakkumuste vastavust ning põhjendas uuesti Hansa Bussliinide pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamist. Komisjon leidis, et maavalitsus on pakkumuse vastavaks tunnistamiseks piisavalt kaalunud pakutavate busside suurust ning pakkumuses näidatud busside arv ja suurus on sobiv sõitjate graafikujärgseks häireteta teenindamiseks.

Võru maavalitsus otsib järgnevaks seitsmeks aastaks maakonnas avaliku bussiveo teenuse pakkujat hinnangulise mahuga 1,7 miljonit liinikilomeetrit aastas; lepingu eeldatav kogumaht on 16 miljonit eurot.

{fcomment}

Comments  
  -1
nii et kisub jamaks ..... sebel on põhjust tõmmata ilmselt nüüd võrumaal otsad tasapisi kokku. eesti buss peaks olema sebe tütarettevõte. küllap kaob siit siis ka busland, mis tegeleb busside taastamise ja remondiga.

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD