SEB Pank hakkab märtsis nõudma internetipanga kasutajatelt ka nende telefonis olevate kontaktide andmeid, ehkki pank ei hakka neid säilitama; uute nõuete õiguspärasust uurib andmekaitse inspektsioon (AKI), kirjutab Postimees.
Märtsikuust alates hakkab SEB pank mobiilirakenduse kasutajatelt nõudma ligipääsu ka nende telefonis olevatele kontaktandmetele. Andmekaitse inspektsioon asub uurima, kas see on ikka seadustega kooskõlas.
Muuhulgas on uutes internetipanga kasutamise tingimustes punkt, mille järgi on pangal õigus peale kliendi andmete ligi pääseda ka tema nutiseadmes olevatele kontaktandmetele nagu mobiilinumbrid, aadressid ja e-posti aadressid.
Kui klient ei soovi oma mobiiltelefoni kontaktandmete loetelule ligipääsu anda, ei saa ta ka panga rakendust kasutades mobiilinumbri alusel makseid teha. Tingimustes on siiski kirjas, et kliendi mobiiltelefonis kontaktide hulka kuuluvate isikute nimesid, aadresse ja muid sääraseid andmeid ei koguta ega säilitata.
SEB panga kommunikatsioonijuht Evelin Allas rääkis lehele, et pank arvestas mobiilirakendust välja töötades andmekaitsenõuetega. Uued tingimused on tema sõnul vajalikud, et saaks hakata tegema mobiilinumbripõhiseid makseid.
"Kuna selliseid makseid saab teha üksnes kasutajatele, kes kasutavad sama makselahendust, siis on tarvis kontrollida, kas ka teisel kasutajal on vajalik mobiilirakendus või mitte," ütles ta.