Kaameratevahelisel lõigul kihutajate püüdmist võib segada andmekaitse

Võrumaa Teataja

Andmekaitse inspektsiooni hinnangul võib kiiruskaamerate vahelisel lõigul keskmise kiiruse arvutamise kaudu kihutajate avastamine ja võimalik karistamine minna vastuollu isikuandmete kaitsega, ehkki täpset lahendust teadmata pole võimalik seda kindlalt öelda.

"Esmapilgul tundub, et keskmist kiirust ei ole võimalik arvestada ilma, et töödeldaks kõigi teatud teelõiku läbivate autode andmeid. See tähendab, et ei tuvastataks mitte ainult kiiruseületajaid, vaid jälgitaks ka seadusekuulekate liiklejate liikumisi," ütles andmekaitse inspektsioon pressiesindaja Maire Iro BNS-ile.

"Siin tekib juba potentsiaalne riskikoht: selle põhjal võib muutuda võimalikuks autojuhi profileerimine liikluskäitumise põhjal, teatavaks võib saada asukohateave täpsete kellaaegade ja liikumissuunaga, marsruudid ja muu selline. Sel juhul ei pruugi see olla proportsionaalne meede rikkumiste tuvastamiseks. Praegu liiklusseadus sellise lahenduse kasutuselevõttu ka ei võimalda," märkis Iro.

Maanteeameti esindaja ütles BNS-ile, et ametis on küll mõeldud kahe kiiruskaamera vahelise lõigu läbimise keskmise kiiruse alusel trahvide tegemisele, kuid ettepanekuid selle elluviimiseks pole seni esitatud. Ka andmekaitse inspektsiooni esindaja kinnitas, et maanteeamet nende ideedega inspektsiooni veel jõudnud ei ole.

"Lõigu läbimise keskmise kiiruse alusel trahvide tegemine oleks liiklusohutuse seisukohast kahtlemata positiivne areng. Samas tuleb proportsionaalselt arvestada ka kodanike õigustega, eelkõige isikuandmete töötlemise põhimõtetega," ütles maanteeameti liikluskorralduse osakonna liikluskorraldusvahendite haldur Krisela Uussaar eelmisel nädalal BNS-ile, viidates isikuandmete kaitse seadusele.

Uussaar märkis, et lõigupõhiseks kiirusemõõtmiseks on vaja mitmeid seadusemuudatusi. "Lisaks isikuandmete kaitse seadusele on selle jaoks vajalik muuta ka liiklusseadust ning mitmeid teisigi seotud õigusakte," ütles Uussar. "Maanteeamet ei ole nimetatud õigusaktide muudatusi seni algatanud. Eelnevalt on vajalik teema põhjalikum analüüs nii kodanike õiguste seisukohalt, tehniliste võimaluste osas kui ka erinevate asutuste valdkondlikke eesmärke ning tegevusi silmas pidades," märkis ta, lisades, et maanteeamet ei oska prognoosida, millal võiksid vajalikud muudatused õigusaktides jõustuda.

Maanteeamet on paigaldanud riigiteedele 63 kiiruskaamera mõõtekabiini ning lisaks on ametil võimalik kasuta Tallinna linnas Kristiine ristmikule paigaldatud kaht kiiruskaamera mõõtekabiini. Kokku on võimalik kabiinides kasutada 47 mõõtesüsteemi.

Comments  
  +1
on nihkunud tabamatusse kaugusse oma loomise eesmärkidest.
Tuleb Samostiga nõustuda: reformida ei ole enam võimalik, ainult laiali saata.

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD