Nutitelefonid põhjustavad üha enam liiklusohtlike olukordi

Võru FOTO: Aigar Nagel

Eestis on neljapäeval mobiilivaba päev, mille eesmärk on eelkõige pöörata tähelepanu maanteeohutusele, kuna aina enam satutakse nutitelefonide tõttu liiklusohtlikesse olukordadesse.

Pidev tehnoloogia ja nutiseadmete areng on viinud inimesed nii kaugele, et näiteks eestlased valiksid oma lemmiku asemel pigem nutiseadme. Norstati läbi viidud tarbijakäitumise uuringu kohaselt ei ole 60 protsenti eestimaalastest nõus oma internetiühendusega nutitelefoni mitte millegi vastu vahetama. „Näiteks kodulooma vastu oleks nutitelefoni nõus loovutama vaid 20 protsenti,“ märkis Tele2 Eesti klienditeeninduse direktor Sirli Seliov.

„Usun, et paljud meist on kogenud olukorda, kus võtame oma mobiiltelefoni, et vaadata, mis kell on, kuid niipea, kui oleme oma seadme jälle ära pannud, tuleb meelde, et tegelikult me kella ei vaadanudki,“ rääkis Seliov.

Samast uuringust selgus, et ligi veerandil 16-35-aastastest inimestest on nutitelefoni kasutamise tõttu tekkinud liikluses sõitja või jalakäijana ohtlikke olukordi.

„Nutisõltuvus ja kasvav informatsiooni hulk on viinud inimesed nii kaugele, et isegi autoroolis ei suudeta enam keskenduda ühele asjale korraga ning tekib pidev vajadus nutiseadme abil maailmaga ühenduses olla,“ selgitas Seliov, kutsudes inimesi üles olema liikluses tähelepanelik ja teistega arvestav.

Vajadusel soovitab Seliov endale tõmmata vastav äpp, mis aitab piirata nutikasutust nii tänaval, autoroolis või olulisi tööülesandeid täites kui ka näitab ära, kaua ja milliseid äppe on päeva jooksul kõige enam kasutatud. Selleks sobivad hästi näiteks Offtime, Flipd või Moment, mille abil saab juhtida lausa terve pere nutikasutust.

Seliov lisas, et Eestis pole asjad mobiiltelefoni kasutusel siiski nii halvasti, kui mõnikord arvame, sest 87 protsenti uuringule vastanutest ütles, et liigne nutitelefoni kasutamine ei ole mõjutanud nende isiklikke suhteid ja 94 protsenti väitsid, et see ei häiri nende suhteid tööl või koolis.

Norstat viis 2017. aasta sügisel Tele2 tellimusel läbi tarbijakäitumise uuringu nutiseadmete kasutuse osas.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD