Liiklusõnnetuse paberakti vormistamine on kadumas ajalukku

FOTO: Aigar Nagel

Riigil on kavas muuta liiklusõnnetuse registreerimise, asjaolude väljaselgitamise ja arvestuse korda ning liiklusõnnetuste andmekogu pidamise põhimäärust, kaotades muuhulgas avarii paberakti vormistamise nõude.

Neljapäeval valitsuse ette jõudva eelnõuga soovitakse kehtestada liiklusõnnetuse registreerimise, asjaolude väljaselgitamise ja arvestuse kord ning liiklusõnnetuste andmekogu pidamise põhimäärus. Tervikteksti koostamine on ajendatud asjaolust, et kehtiva liiklusõnnetuse andmekogu andmekoosseisud ja andmevahetuse põhimõtted vajavad seoses elektroonilisele andmevahetuse üleminekuga täiendamist ja uuendamist.

Eelnõuga kaotatakse andmete paberil esitamise nõuded, samuti ei reguleeri määrus enam eraldi liiklusõnnetuse akti koostamist.

Andmekogu eesmärk on tagada riikliku liiklusohutuspoliitika kujundamiseks, samuti liiklusohutusalaseks arendus- ja uurimistööks vajaliku andmestiku olemasolu ja kättesaadavus. Andmekogusse esitavad andmeid politsei- ja piirivalveamet, Eesti Liikluskindlustuse Fond ja maanteeamet. Andmekogu vastutav töötleja on maanteeamet.

Liiklusõnnetuse andmetest lähtutakse suuremal või vähemal määral kogu taristu planeerimise protsessis. Piisav andmemaht ja -kvaliteet võimaldavad kiiremini ning täpsemalt tuvastada liiklusõnnetuste koondumiskohad, enim ohustatud liiklejate grupid, liiklusõnnetuse toimumise riski suurendavad asjaolud ja langetada kokkuvõttes paremini põhjendatud otsuseid ennetustegevuste kohta ning seeläbi tagada riigi vahendite eesmärgipärane kasutamine, sealhulgas täita transpordi arengukavas ja liiklusohutuse programmis seatud eesmärgid.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD