Tarbijad on suvel hädas taara tagastusega ja m-internetiga

Tarbijakaitseametisse pöördusid tarbijad juunis pea 5000 korral, muude murede seast paistsid silma suvised teemad ehk takistused pandipakendite tagastamisel ning probleemid mobiilse internetiga.

Pandipakendite tagastamisega seotud probleemidest ilmnes tõsiasi, et osa poodidest ei taha kinni pidada oma kohustustest. Nimelt on kauplusel, kes müüb pandipakendis tooteid, kohustus tagada tarbijatele taara tagastamise võimalus. See tähendab, et kui poes või poe juures asuv taaraautomaat on suletud või rikkis, peab kauplus pandipakendite vastuvõtmise korraldama muul moel, näiteks infoletis, teatas tarbijakaitseamet.

Mobiilse internetiga seotud probleemid on olnud sagedased teistelgi aastaaegadel, kuid suvel ilmneb neid tihemini ilmselt seetõttu, et inimesed viibivad rohkem maapiirkondades, kus teenuse kvaliteet ei pruugi olla sama hea kui linnas. Paljud tarbijad, kes kasutavad m-internetti, on seotud ka tähtajaliste lepingutega ning see teeb lepingu ülesütlemise või teenusepakkuja vahetamise keeruliseks. "Seetõttu on oluline kasutada enne lepingu sõlmimist ära prooviaeg ning testida teenust seal, kus seda reaalselt kasutama hakatakse, näiteks kodus või suvilas. Pelgalt teenusepakkuja esinduses ühekordsest katsetamisest ei piisa," märkis ameti pressiesindaja.

Juunis oli tarbijakaitseametil telefoninõustamisi kokku 3938, vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 189, kirjalikke järelpärimisi 576, kaebuseid 285, kontrolle 329, ettekirjutusi 10, märgukirju 111, trahve 37 ja tarbija kaebuste komisjoni otsuseid 26, neist 12 tarbija kasuks.

bns


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD