Euroopa Komisjon tahab karmistada sõidukite tehnoülevaatuse eeskirju

Euroopa Komisjon tegi reedel ettepaneku kehtestada sõidukite tehnoülevaatusele rangemad eeskirjad, Eesti sõidukijuhtidele tooks ettepaneku jõustumine kaasa iga-aastase tehnolülevaatuse nõude kõigile üle kuue aasta vanustele sõidukitele.

Ettepaneku eesmärk on säästa aastas rohkem kui 1200 inimelu ning hoida ära rohkem kui 36 000 liiklusõnnetust, mille põhjuseks on mõni tehniline rike, teatas Euroopa Komisjoni Eesti esindus BNS-ile.

Eesti jaoks on peamiseks uuenduseks vanade sõidukite sagedasemad korralised tehnoülevaatused – autosid, mootorrattaid ja motorollereid hakatakse kontrollima igal aastal alates kuuendast kasutusaastast. Praegu tuleb sõidukit igal aastal kontrollida alates kümnendast kasutusaastast. Muudatuse põhjuseks on asjaolu, et sõidukite 5. ja 6. kasutusaasta vahel suureneb järsult tehnilistest riketest tingitud raskete liiklusõnnetuste arv.

"Kui te sõidate autoga, mis ei ole tehniliselt korras, siis ohustate te nii iseennast kui ka kõiki teisi autos olijaid – pereliikmeid, sõpru ja kolleege. Veelgi enam – te ohustate ka kõiki teisi liiklejaid enda ümber. Meie sõnum on selge – me ei soovi liiklusesse potentsiaalseid surma toovaid autosid," ütles Euroopa Komisjoni asepresident ja transpordivolinik Siim Kallas.

Lisaks eelnevale on ettepaneku põhilisteks uuendusteks ühtlustada suure läbisõiduga sõiduautode ja furgoonveokite tehnoülevaatused muude suure läbisõiduga sõidukitega, nagu näiteks taksod ja kiirabiautod. Samuti tahab komisjon parandada tehnoülevaatuse kvaliteeti ja vähendada läbisõidupettuste arvu.

Kõigil juhtudel võivad liikmesriigid vajaduse korral kehtestada ettepanekutes kindlaksmääratud üleeuroopalistest sõidukite tehnoülevaatuse miinimumstandarditest rangemad standardid.

Euroopa Liit võttis praegu kehtivad sõidukite tehnoülevaatuse miinimumstandardid vastu 1977. aastal ning neid on vaid vähesel määral ajakohastatud. Sellest ajast alates on aga autod, sõidukijuhtide käitumine ja tehnoloogia oluliselt muutunud.

bns


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD