Swedbanki kliendid ei ole arvutiviiruse tõttu kahju kannatanud

Swedbanki teatel ei ole panga Eesti kliendid viimasel nädalal levinud arvutiviiruse tõttu kahju kannatanud.

Swedbanki Eesti sisejärelevalve osakonna juhi Aivar Pauli sõnul on pank viirusest ja selle toimemehhanismidest teadlik. "Siiski ei ole antud juhtumi puhul tegemist konkreetselt Swedbanki ja SEB internetipanga paroolide kogumiseks loodud viirusega – viirus korjab kõiki arvutikasutaja paroole," selgitas Paul ja tõi näidetena välja Gmaili, Hotmaili, Facebooki ja World of Warcrafti.

"Meile teadaolevalt ei ole Eestis kliendid selle viiruse tõttu kahju kannatanud," lisas ta. Paul soovitas kõikidel arvutikasutajatel kasutada legaalset tarkvara, pidevalt installeerida tarkvarauuendusi ning kasutada viirusetõrjet ja soovitatavalt ka tulemüüri.

Citadeli-nimeline viirus pesitseb Internet Exploreri ja Firefoxi veebilugejas ja kui nakatatud arvutiga klient püüab siseneda oma netipanka, siis saadab viirus tema sisselogimisandmed ühele IP-aadressile Venemaal, kirjutas kolmapäeval Svenka Dagbladet.

Rootsi It-firma Exait AB spetsialist Simon Strålberg ütles lehele, et viimasel nädalal on seda viirust esinenud väga palju. Tema väitel on sellest viirusest väga tülikas vabaneda.

Citadel on varasema viiruse Zbot ehk Zeus edasiarendus. Viirus Zbot.gen!Y on välja töötatud just SEB ja Swedbanki klientide andmete hankimiseks.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD