Tarbijakaitse: elektri hinnale lisaks tuleb võrrelda ka teisi tasusid

VTAvatud turule tulevate elektrimüüjate pakkumiste tingimusi analüüsinud tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel lisaks elektrihinnale võrrelda ka teisi lepingust tulenevaid tasusid.

Amet on saanud analüüsida kolme seni oma pakkumistega turule tulnud elektrimüüja ehk Eesti Energia, Elektrumi ja 220 Energia tarbijatele esitatud tingimusi. Päris uudsena võivad Eesti tarbijad elektripakkumiste tingimustes näha kuupõhise püsitasu küsimist ja paberarvete tasustamist. Seega ei anna vaid elektri kilovatt-tunni hinna võrdlemine tegelikku pilti sellest, milline elektripakkumine on turul odavaim ja tarbijale tegelikult soodsaim.

Kõik kolm elektrimüüjat pakuvad tähtajalisi lepinguid. Selliste lepingute ennetähtaegne lõpetamine eeldab tarbijatelt leppetrahvi maksmist. Trahvi suurus ja arvestuspõhimõtted on elektrimüüjatel erinevad. Seega peaks müüja valikul üle vaatama või küsima ka leppetrahviga seonduva, soovitab tarbijakaitseamet.

Kolmandaks pakuvad turule tulnud elektrimüüjad lepingu sõlmimise võimalusi mitmete kanalite kaudu. Traditsiooniliste lepingute sõlmimise kõrval on tarbijatel võimalus elektrimüüja kliendiks hakata aktsepteerides pakkumist interneti vahendusel või telefoni teel. Tarbijal on kasulik meeles pidada, et internetis või telefonitsi sõlmitud lepingutest saab taganeda 14 päeva jooksul.

Amet tuletab tarbijatele veel meelde, et elektrilepingu sõlmimisega ei ole mõtet läbimõtlematult kiirustada ja seda isegi siis, kui müüja pakub kärmematele erinevaid soodustusi või kingitusi. Neil, kes ei soovi uuest aastast elektrit mingil juhul üldteenuse korras osta, tuleb leping mõne müüjaga sõlmida 10. detsembriks.

Tarbijakaitseamet jätkab elektrimüüjate pakkumiste tingimuste analüüsi hinnates muu hulgas ka leppetrahvidega seotud tingimusi.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD