Peagi saab ostetava auto tausta veebist põhjalikult kontrollida

vtMaanteeamet valmistab ette rakendust, mille abil saab iga autoostu plaaniv huviline arvuti tagant lahkumata kontrollida auto tausta, sealhulgas sõiduki õiget läbisõitu, kirjutab Eesti Päevaleht.

„Päringu tegemisel on Eestis registreeritud sõiduki kolmest identifitseerivast parameetrist – registreerimisnumber, VIN-kood, registreerimistunnistuse number – kahte teades võimalik kätte saada liiklusregistris olevad sõiduki andmed, piirangud sõidukile ja kogu sõiduki ajalugu: tehnoülevaatuste ja omanike vahetuse ajalugu. Tehnoülevaatuse ajalugu sisaldab ka ülevaatusel fikseeritud odomeetrinäitu,” kinnitas maanteeameti avalike suhete spetsialist Allan Kasesalu Eesti Päevalehele.

Maanteeameti kinnitust mööda peaks rakendus valmima veel sel aastal ehk lähima paari kuu jooksul. Rootsist erinevalt hakkab Eestis päringu tegemine olema tasuline ja maksab kaks eurot.

Eesti autoettevõtjaid ühendava autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu AMTEL-i liikmed on uue rakenduse üle üldiselt rõõmsad, kuid nendivad, et see pole petturiprobleemi lahendus. Selge on see, et Eestisse juba võltsitud näiduga toodud autot ei suuda ka uus veebirakendus tuvastada, kuid Eesti ajalooga auto puhul saab näha küll, ega auto kilometraaž korraliste hoolduste vahel kahtlaselt väike pole. Tulevikus on aga maanteeametil plaanis haaret niipalju laiendada, et autode odomeetrinäit pannakse kirja juba enne auto turule jõudmist.

„Kaugeleulatuvates plaanides on maanteeametil kavas hakata fikseerima ka odomeetrinäitu liiklusregistribüroodes tehtava sõiduki registreerimiseelse kontrolli käigus, mis annab kodanikele rohkem pidepunkte odomeetrinäidu õigsuse hindamiseks,” ütles Kasesalu.

Seni peab aga autoostja olema väga valvas. „Näeme iga päev oma (AMTEL-i) liikmete ja tarbijakaitseistungite kaudu, kui palju on kliendid petta saanud. Ka praegu saab auto tausta kontrollida, aga igasugune lahendus, mis teeb auto tausta kontrollimist lihtsamaks, on tervitatav,” ütles AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat Eesti Päevalehele.

Praegu on auto taustauuring aeganõudvam: selleks tuleb pöörduda auto margiesindusse, mida sugugi kõik autoostjad ette võtta ei viitsi. Lisaks ei väljastata auto ajalugu igale huvilisele, vaid ainult omanikule. Seega ei saa autoostuhuviline ise internetis huvipakkuva auto tausta kontrollida, vaid peab iga müüja käest eraldi infot paluma.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD