Uuring: autoostu plaanivate inimeste arv on langenud kaks protsenti

TNS Emori poolt läbi viidud uute autode müügiesinduste tuntuse uuringust selgus, et võrreldes eelmise aastaga on sel või järgmisel aastal autoostu plaanivate inimeste osakaal eesti- ja vene keelt kõnelevaid sihtrühmi koos vaadeldes langenud kahe protsendipunkti võrra.

Võttes arvesse vaid eestikeelset elanikkonda, on uue auto ostu plaanivate inimeste osakaal eelmise aastaga võrreldes aga kolme protsendipunkti võrra kasvanud. "Antud numbrid annavad meile kinnitust, et järgmisel aastal kasvab Eesti automüük mõne protsendi võrra," kommenteeris Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi

Veel selgus uuringust, et järgmise auto ost on kõige suurema tõenäosusega plaanis 25-34-aastate sihtrühmas, kuid nendest vaid kolmandik ostaks auto uuena. Kõige perspektiivikam on endiselt 35-49-aastaste sihtrühm..

Autojuhid hindasid sarnaselt eelmisele aastale uue auto ostukoha valimisel kõige enam auto hinda, müügifirma tuntust ning asukohta. Kõige tuntum autoettevõte vastanute seas oli Amserv.

Tänavu vastas kaks protsenti vastanutest esmakordselt, et võtab auto ostmisel otsuse tegemisel arvesse ka sõbra soovitust.

TNS Emori juhtekspert Triinu Ojala lisas, et kui meessoost uue auto ostjate jaoks on ostuprotsess pigem kui "jahilkäik", kus muuhulgas mängib olulist rolli müügikonsultandi käitumine, siis naised suhtuvad auto omandamisse pikema perspektiivitundega – lisaks suuremale hinnatundlikkusele pööravad nad sagedamini rohkem tähelepanu järelteenindusega seonduvale.

Küsitlus viidi läbi TNS Emori omnibuss-telefoniküsitluse raames 13.-15. novembril ning uuringu käigus küsitleti 498 Eesti 18-77 aastast elanikku.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD