Eesti lennundustöötajad üle-euroopalise protestiaktsiooniga ei ühine

Eesti Liinilendurite Ametiühing (ELA) ning Eesti Stjuardesside ja Stjuuardite Ametiühing (ESSA) ei kavatse ühineda Euroopa Lennumeeskonnaliikmete Liidu (European Cockpit Association, ECA) väljakuulutatud üle-euroopalise lennundustöötajate 22. jaanuari tööseisaku ja protestiaktsiooniga, mis juhib tähelepanu lennuohutusele seoses lennukimeeskonna väsimusega.

"Eesti vabariigi seadused on suhteliselt piiravad, mis puudutavad igasuguseid tööseisakuid või aktsioone töötajate huvide kaitseks," ütles ESSA juhatuse liige Veiko Saga BNS-ile. "Eelnevast tulenevalt ei ole ESSA-l ega ELA-l võimalusi ega plaane taoliseid aktsioone korraldada."

Saga sõnul on ametiühing olnud pikalt ja põhjalikult seotud kollektiivlepingu läbirääkimistega ega pole saanud piisavalt süüvida Euroopas toimuvatesse protsessidesse. "Hiljuti allkirjastatud kollektiivleping, tööandja tungival nõudmisel, ei kehtesta enam piiranguid töö- ja puhkeajale võrreldes Euroopa lennundusdirektiivides toodud maksimumidega," selgitas Saga.

Muutused Euroopa lennundusdirektiivides hakkavad Saga sõnul seega otseselt mõjutama Eesti lennundustöötajate tööd. "Vajaduse tekkimisel täiendavate töö- ja puhkeaja piirangute kehtestamiseks saame loota enda läbirääkimise oskustele ja tööandja mõistvale suhtumisele," sõnas ta.

Euroopa Lennumeeskonnaliikmete Liit (European Cockpit Association, ECA) ja Euroopa Transporditöötajate Föderatsioon (European Transport Workers’ Federation) teatasid novembri lõpus, et korraldavad 22. jaanuaril 2013. aastal üle-euroopalise aktsiooni avaldamaks protesti Euroopa Lennundusohutusameti hiljuti ettepanekuna esitatud lennuaja piirangutele (Flight Time Limitations), mis ei pööra vajalikul määral tähelepanu lennuohutusele seoses lennukimeeskonna väsimusega. Protestiaktsiooniga kutsutakse Euroopa poliitikuid üles astuma samme selleks, et asetada lennureisijate turvalisus esiplaanile võrreldes lennufirmade majanduslike huvidega.

"Juba aastaid on lennumeeskonnad oodanud turvalisemaid reegleid meeskonna väsimusest tingitud ohtudega võitlemiseks lennunduses," ütles ECA president Nico Voorbach. "Uuringud näitavad, et piloodid ning salongitöötajad võitlevad juba praegu kõrge väsimusastmega, jäädes lennu ajal tukkuma. Sellele vaatamata on Euroopa Lennundusohutusamet eiranud teaduslikke soovitusi ning teinud ettepaneku, mis tolereerib lennukimeeskonna kõrget väsimusastet."

Tallinna Lennujaam ei olnud teisipäeval pressiesindaja sõnul 22. jaanuaril toimuvast üle-euroopalisest lennundustöötajate protestiaktsioonist teadlik.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD