Google'i ja Facebooki osa Eesti reklaamiturul kasvab

Pilt on illustratiivneJuba paar viimast aastat on eri ettevõtted kasutanud uute reklaamikanalitena rahvusvahelisi internetihiiglasi Google'it ja Facebooki, sest seal reklaami teha on soodne ja võimaldab tutvustada oma teenust laiemale kliendigrupile, kirjutab Eesti Päevaleht.

Eesti internetireklaamiturust võtavad Google ja Facebook odava hinna tõttu endale hinnanguliselt viiendiku ehk umbes kaks miljonit eurot, kuid koguseliselt on nende osakaal palju suurem. Kohalike reklaamipakkujate arvates hiigelkontsernid neile veel varba peale ei astu, kuid nende populaarsus alles kasvab, kirjutab leht.

Meediaagentuuri Mediacom turundusjuhi Patrik Kopenko sõnul kasutatakse Google'it ja Facebooki reklaamikanalitena juba päris palju, aga kuna see pole väga kallis, siis moodustab see suurettevõtte reklaamiinvesteeringutest väikese osa ehk 15-20 protsenti kogu eelarvest. "Väikeettevõtetel võivad need kanalid moodustada ka 100 protsenti," sõnas ta.

Kupenko sõnul võidavadki rahvusvahelistest reklaamikanalitest enim väikeettevõtted, kes kohalikus ehk Eesti meedias endale reklaami osta ei jõua.

Viimaste TNS Emori andmete kohaselt suurimate meediareklaamijate nimistus esikohal asunud EMT on ettevõtte e-kommunikatsiooni juhi Heleri Käo sõnul Facebooki reklaamikanalina kasutanud juba üle aasta ja igas kampaanias, Google võeti laiemalt kasutusele eelmise aasta kevadel.

TNS Emori andmeil oli Eesti meediareklaami turu 2012. aasta esimese poolaasta käive 36,63 miljonit eurot. Interneti osakaal oli 6,11 miljonit eurot, kuid sellest puuduvad Google'i ja Facebooki andmed, kirjutab leht.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD