Elion rajab rikke tõttu dubleeriva pilvteenuse ennetähtaegselt

Pilt on illustratiivneElioni jaanuari keskel tekkinud suure rikke põhjustas häire pilvteenuse töös, dubleeriv teenus valmib Elionil ennetähtaegselt alanud aasta lõpuks.

Kui veel mõned aastad tagasi olid Elionil iga teenuse jaoks eraldiseisev server, siis praeguseks on tõstetud suur osa teenustega seotud andmetest ühtsesse pilve, ütles Elioni tehnoloogiadirektor Kalev Reiljan. "Selles pilves iseenesest on väga palju erinevaid servereid mis on omavahel dubleeritud, mis toetavad üksteise tööd," selgitas Reiljan. "Mis siis antud juhul juhtus, oli see, et osa sellest pilvest läks rivist välja," nentis Reiljan. "Selle tõttu kõik teenused, mis olid selle osapilvega seotud, lakkasid sel hetkel toimimast," lisas Reiljan.

Reiljani sõnul aitab taolisi olukordi ennetada dubleeriva pilve ülesehitamine, kus on võimalik rikke korral tõsta teenused ühest pilve osast teise, tänu millele saaks piirata riketest tingitud katkestuste kestust pooleteise kuni kahe tunniga.

"Projekt sellise dubleeriva pilve ehitamiseks on olnud meil käigus ligi aasta," sõnas Reiljan. "Meil oli tegelikult plaanis selline lahendus ehitada hiljemalt 2014. aasta lõpuks, praegusel juhul me oleme seda projekti oluliselt kiirendanud ja tahame sellise lahendusega lõpuni jõuda selle aasta lõpuks," selgitas Reiljan.

Dubleeriva pilvsüsteemi maksumuseks hindas Reiljan ligikaudu 5 miljonit eurot ja kinnitas, et hinnatõusu kliendile see kaasa ei too. "Tegemist ei ole meie jaoks väikese rahaga, aga ma ütleks, et me ei saa endale lubada selliseid rikkeid ja selle tõttu me peame oma vahenditest ja võimalustest selle investeeringu tegema," sõnas Reiljan.

Elion viib kõigi suuremate rikete puhul Reiljani kinnitusel läbi põhjaliku analüüsi, kus osalevad rikke kõrvaldamisega tegelevad eksperdid ja süsteemi arhitektid. Suureks rikkeks on Elioni jaoks rike, mis mõjutab enam kui tuhandet klienti.

15. jaanuaril teisipäeval kell 18 sai alguse ulatuslik rike, mis puudutas Elioni nutiTV, hot.ee, äri e-posti, ja veebimajutuse teenuseid.

Elioni nutiTV sai ettevõte töökorda 16. jaanuari hommikul kell 8.

17. jaanuari hommikuks olid kõik ettevõtteteenused, välja arvatud hot.ee keskkond, taastunud, sealhulgas ka e-posti ning veebimajatuse töö.

Rike oli seotud keskse andmesalvestuse seadmes esinenud tarkvaraprobleemiga.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD