EMT arvates ei ole Elisa eraklientide turu liider

www.emt.ee

EMT peab TNS Emori uuringu tulemuste tõlgendamist Elisa otseseks valeks ja andmetega manipuleerimiseks.

EMT teatel on nende turuosa 2012. aasta tulemuste põhjal 45 protsenti. Enne konkurentide andmete avalikustamist hindas EMT oma turuosaks 44 protsenti, kuid see osutus eeldatust ühe protsendi võrra suuremaks. EMT hoiab kindlalt liidripositsiooni nii lepinguliste eraklientide kui ka äriklientide turul, teatas ettevõte BNS-ile.

Elisa teatas neljapäeval Emori uuringule tuginedes, et on telefonioperaatorite eraklientide turul möödunud EMT-st ja saanud turuliidriks.

EMT sõnul on tegemist Elisa tellitud turu–uuringuga, kus terve turu kohta on tehtud üldistus 1000-1500 inimese ütluste baasil.

Lisaks on uuringus kolme välja toodud operaatori turuosade kogusumma 97 protsenti - Elisa 34, EMT 32 ja Tele2 31 protsenti -, mis tõenäoliselt viitab sellele, et EMT turuosa on välja toodud ilma säästubrändita Diil, märkis EMT. Kui väljajäänud kolmeprotsendine osa kuulub Diilile, on EMT turuosa isegi antud uuringu põhjal Elisa omast suurem ehk 35 protsenti, kuid tegelikkuses on vahed veelgi suuremad.

Elisa börsile teatatud kliendiarv on 565 700 ning EMT kliendiarv 868 000, EMT kliendibaasis on 597 000 lepingulist klienti ning 271 000 kõnekaardi kasutajat, märkis EMT. Elisa pole oma lepinguliste ja kõnekaardi klientide arvu suhet seni avalikustanud, kuid antud uuringu põhjal toovad nad välja, et on kõnekaardituru liidrid 40-protsendilise turuosaga. See näitab EMT sõnul, et Elisa kliendibaasis on väga suur kõnekaardiklientide osa, kuid kõnekaardikliendid on reeglina siiski lühiajalisema ja ebapüsivama või ajutise teenusekasutusega kui lepingulised kliendid.

Elisa teatel on 1500 inimest hõlmav valim Eestis laiapõhjalistes uuringutes enim kasutatud valimi suurus ning uuringu vea protsent on pluss, miinus kaks.

Lisaks märkis Elisa, et kuigi uuringus oli kolme operaatori turuosade kogusummana toodud 97 protsenti, arvestab see kogu mobiilsideturuga ehk sisse on arvesatud kõik mobiilsideteenuste kasutajad, sealhulgas ka kõik kõnekaarditeenuse kasutajad."Emori uuringus moodustavad kolm protsenti hoopis kliendid, kes ei osanud öelda, kes on tema mobiilsideteenuse pakkuja," märkis Elisa.

Samuti on Elisa hinnangul ekslik EMT tõlgendus, nagu oleks Elisa kliendibaasis väga suur ehk 40-protsendiline kõnekaardiklientide turuosa. "TNS Emori uuringu tulemused näitavad, milline on Elisa, EMT ja Tele2 turuosa kõnekaartide koguturul, mitte Elisa kliendibaasi jaotuvust."

Elisa lükkab ümber ka EMT väide, et Elisa börsile teatatud kliendiarv on 565 700, öeldes, et nende kliendiarv 2012. aasta lõpus ulatus 638 965 kliendini.

 


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD