Swedbanki teenused on taas häiritud

Aigar NagelSwedbanki põhiteenustes algasid esmaspäeva hommikul häired, mille põhjustasid pangasisesed infotehnoloogia häired.

Pank teeb lähiajal oma süsteemide taaskäivitamise, mille ajal võib samuti esineda kuni mitu tundi kestvaid häireid kõigis teenustes, teatas Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask BNS-ile.

 

Probleemid on nii kaardimaksete, sularaha väljavõtmise kui ka interneti- ja mobiilipangaga. Panga kõnekeskuse töös esineb samuti probleeme, need on peamiselt seotud suure kõnede sissetuleva hulgaga.

Swedbanki Balti panganduse IT-direktori Tarmo Pajumetsa sõnul pole ei reedeste ega esmaspäevaste häirite taga välised tegurid, vaid pangasiseste IT-süsteemide rike.

"Tegeleme aktiivselt põhjuste otsimisega, tegu on riistvaralise probleemiga, mis paraku on kordunud. Hoolimata nädalavahetusel tehtud suurtest pingutustest on täna veel mõningasi häireid. Seetõttu oleme otsustanud teha süsteemide taaskäivituse. Selle ümberlülituse käigus võib mitme tunni jooksul esineda probleeme," sõnas Pajumets.

Swedbank soovitab pöörduda häiretest tingitud võimalike kahjutaotlusega pöörduda panka. Pank lubab hüvitada põhjendatud kahju, mis on seotud häiretega Swedbanki töös. Swedbank palub esitada avalduse pangateate vahendusel internetipangas, kõnekeskuse vahendusel või oma halduri kaudu pangas.

Swedbanki põhiteenused olid häiritud ka reedel, kui kella 14-16.30 vahel oli häiritud internetipanga, mobiilimaksete, kaardimaksete, pangaautomaatide, pangakontorite ja kõnekeskuste töö.

Häirete põhjus oli tehniline rike panga IT-süsteemides.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD