Eestis on e-kaubanduse osatähtsus kogu jaekaubandusest rohkem kui kaks korda väiksem kui Euroopas keskmiselt, kirjutab Postimees.
Kui 2010. aastal moodustas e-kaubanduse käive jaekaubanduse kogukäibest Euroopas keskmiselt 3,5 protsenti, siis Eestis oli see 1,5 protsenti.
E-kaubanduse käive kasvab pea kogu Euroopas igal aastal, kuid osatähtsus muutub aeglaselt ning vähemalt Eesti tulemus liigub ka 2013. aastal endiselt 1,5 protsendi tempos, kirjutab leht.
E-kaubanduse liidu tegevjuhi Merle Kanguri hinnangul jääb Eesti Euroopast maha kohalikest e-poodidest ostmise poolest, samas kui välismaalt tellitakse ohtralt kaupa.
Eesti poodide kahjuks räägib räägib eelkõige usaldusväärsus, mis on turul tegutsevate petturite tõttu madal. "Kuna e-kaubanduse on lihtne äri, madala sisenemiskuluga, siis satub neid sinna väga palju," tõdes Kangur.
Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski hinnangul ei saagi e-kaubandus enne Eestis korralikult kasvada, kui kauplejad ei ole võimelised usaldusväärsust tõstma.
Kangur lisas, et tegelikult ei ole e-kaubanduse suureks arenguhüppeks valmis ka Eesti seadused.