Maanteeamet paneks reisijaid vedavatele bussidele alkolukud

Pilt on illustratiivne Foto: MAARJA KAIVKolmapäeval kogunenud liikluskomisjon avaldas muret olukorra pärast reisijate veos, kuna viimasel ajal on pea iga kuu tabatud bussiroolist purjus juht, ühtlasi soovitab maanteeamet bussides alkolukkude kasutamist.

Maanteeamet andis komisjonile ülevaate valupunktidest ühistranspordis. Muret teeb asjaolu, et sõitjaid vedava bussi juhtimiselt avastatakse pea igas kuu üks kuni kaks joobes juhti, küllalt sagedased on ka töö- ja puhkeaja nõuete rikkumised. Komisjon toetas maanteeameti ettepanekut rakendada sõitjate ohutuse tagamiseks nõuet, et sõitjatevedu teostavad bussid peavad olema varustatud alkolukuga.

Kontrolli tagamiseks töö- ja puhkeaja nõuete täitmise üle võiks sõitjatevedu korraldavatel vedajatel olla kohustus kasutada ka alla 50 kilomeetri pikkustel liinidel sõidumeerikut.

Komisjon arutas ka õuealade temaatikat – paljud õuealad, mis on tähistatud vaid liiklusmärkidega, ei vasta õuealale nõuetele. Sõidukijuhid ei pea kinni õuealal kehtivatest liiklusreeglitest ning jalakäijatele on loodud petlik ootus ohutusele, mis tegelikult ei ole tagatud. Komisjon soovitab kohalikel omavalitsustel mitte kehtestada õueala ainuüksi liikluskorraldusvahendeid kasutades, kuna teatud aladel on ilmselt otstarbekas asendada õueala liikluskorraldus näiteks samaliigiliste ristmike ja piiratud kiirusega ala märkidega. Õueala liikluskorra kehtestamisel tuleb muuta füüsilist liikluskeskkonda selliselt, et sõidukijuhid järgiksid õuala liiklusreegleid ka liiklusjärelevalve puudumisel.

Ramboll Eesti AS tutvustas komisjoni liikmetele „Muutuva teabega liiklusmärkide (VMS) kasutamise tasuvus Eestis“ uuringut. Komisjon soovitab maanteeametil võtta VMS katseliselt kasutusele mõnel suurema liiklussagedusega või liiklusohtlikul teelõigul.

Tänavu üheksa kuu  jooksul juhtus Eestis 995 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 49 ja sai vigastada 1237 inimest. Kui hukkunute arv on tuntavalt vähenenud, siis nii õnnetuste kui neis vigastada saanute arv on vähenenud vaid viie protsendi võrra. Samas tabatakse iga kuu bussiroolist üks kuni kaks purjus juhti.

Viimase 12 kuu jooksul, eelmise aasta oktoobrist käesoleva aasta septembrini on liiklusõnnetustes hukkunud 65 liiklejat. Tervel eelmisel aastal kokku hukkus Eestimaa teedel 87 inimest.

Comments  
  +2
Maanteeametit küll bussifirmad ei huvita.Nüüdsel ajal on iga 2 3 narkar töötu kaudu tehtud bussijuhiks.Vana bussijuht ei tee niimodi.Vanasti oli bussijuhi amet au sees.Nii lihtsalt ei saanudki bussijuhiks ja ei võetudki.
  +4
Jah ega lõhnadega ju veel purjus pole. Siia on vaja piir tõmmata.
Millegipärast suudavad need nn. ~"purjus" juhid juba kaks tundi talvel mööda kiilasjääd bussiga sõita ja linna jõuda, kus nad siis vahele jäävad... Aga kainete juhtide sõiduautod on üksteise järel kraavis- kummad siis ohtlikumad on?
  +1

Quoting rõugõmiis:

täitsa õigõ mõtõ! sõs vast jääs ka roolijoodikit veidembäs!



need on valdavalt 30 ja rohkem aastat roolis olnud juhid - täiesti ükskõik mis oleksu nad on - sõidavad ilma jamadeta. haige ettekujutus, et viin on kõige põhjuseks. ainult lollid saavad nii mõelda ja lollidele annab seda ka ajakirjanduses kirjutada. lollilt tahab mõni tola jälle raha ka raisata.
  -3
täitsa õigõ mõtõ! sõs vast jääs ka roolijoodikit veidembäs!

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD