Tänavu on Vene viisade kompenseerimiseks ette nähtud 40 000 eurot

Sõiduautode ootejärjekord Luhamaa piiripunktis.    Foto: INNO TÄHISMAAInimestele, kellel elavad sugulased või on sugulaste hauad Venemaa piiriäärsetel aladel, on tänavu Vene viisade kompenseerimiseks ette nähtud 40 000 eurot.

Regionaalminister Siim Kiisler allkirjastas sel nädalal käskkirja, millega avatakse Venemaa viisakompensatsiooni 2014. aasta taotluste vastuvõtt, viisade kompenseerimiseks on eraldatud 40 000 eurot, teatas BNS-ile siseministeeriumi pressiesindaja.

Kiisler märkis, et toetusskeemi eesmärk on vähendada majanduslikke takistusi sugulaste omavahelisel suhtlemisel ja sugulaste matmispaikade külastamisel. Viisakompensatsioon on mõeldud inimestele, kellel elavad sugulased või on sugulaste hauad Venemaa piiriäärsetel aladel. "Nende inimeste jaoks tähendab see [sugulaste ja omaste haudade külastamine] keerulist ja kulukat asjaajamist,“ sõnas minister.

Möödunud aastal kasutati võimalust saada kompensatsiooni 656 korral ning toetust maksti 39 600 euro ulatuses. Enim oli toetusesaajate hulgas Tartu, Võru, Ida-Viru, Harju ja Põlva maakonna elanikke.

Toetusskeem on kasutusel alates 2009. aastast.

Kompensatsiooni saamiseks võivad taotlusi esitada kõigis maakondades elavad Eesti kodanikud, kes soovivad külastada Venemaa piiriäärsetel aladel elavaid lähisugulasi, sugulasi või nende matmispaiku. Lähisugulaseks loetakse ema, isa, tütar, poeg, õde, vend, vanaema, vanaisa ja lapselaps. Sugulaseks loetakse taotleja lähisugulase või taotleja abikaasa tütart, poega, ema, isa, õde, venda, vanaema, vanaisa või lapselast.

Inimesed, kes külastavad abikaasat, lähisugulasi, sugulasi või nende matmispaiku Pihkva oblasti Petseri linnas või Petseri rajooni Irboska, Krupa, Kulje, Laura, Uue-Irboska, Pankavitsa või Petseri vallas, peaksid oma taotlusega pöörduma Võru maavalitsusse. Inimesed, kes külastavad aga abikaasat, lähisugulasi, sugulasi või nende matmispaiku Leningradi oblasti Slantsõ rajooni Zagrive vallas, Kingissepa rajooni Bolšelutski ja Kuzemkino vallas ning Ivangorodi linnas, peaksid pöörduma Ida-Viru maavalitsusse.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD