Valitsev Eesti autoralli meister 2WD-klassis Sander Pärn stardib Võrumaa Talverallil briti kaardilugeja James Morganiga, kelle juhendajateks on kaardilugejatest maailmameistrid Nicky Grist ja Robert Reid.
Sander Pärna senine koostöö oma kaardilugeja Ken Järveojaga on olnud suurepärane ja koos on kulutatud pikki aastaid (esimest korda istusid 12 aastane Sander ja 22 aastane Ken ühte autosse 2004. aasta sügisel), et kasvada rahvusvaheliselt konkurentsivõimeliseks rallimeeskonnaks. Samas on teinekord parema tulemuse saavutamiseks ja kogemuste omandamiseks kasulik läbi viia mõningane muutus tavapärases ja rutiinses tegevuses. Omal ajal läks sama teed ka Sander Pärna suur eeskuju ja mentor Markko Märtin.
Võrumaa Talverallil Sander Pärna kõrvale istuv waleslane James Morgan oli 2013. aastal Junior WRC koordinaator koos Malcolm Wilsoni kunagise kaardilugeja Phil Shortiga. Seal algas Pärn – Järveoja meeskonna tutvus James Morganiga ja pisut hiljem tekkis mõte kutsuda James meeskonnale appi. James ei ole varem kaardilugejana talverallil osalenud, seega saab ka tema kogemuse võrra rikkamaks. Võru Talverallil on Pärn - Morgani võistlusmasinaks Ford Fiesta R2, millega Sander Pärn ja Ken Järveoja tulid eelmisel aastal 2WD Eesti meistriks. Rallieelsel nädalal viiakse läbi mõned legendi kirjutamise treeningud ning kahe päevane rallitreening Võrumaa teedel.
James Michael Morgan on sündinud 25. aprillil 1991. aastal Walesis Aberdare linnas ja elab seal ka praegu. Töötab hetkel British Airways'is lennuki tehnilise hoolduse insenerina. Tänaseks on James Morgani rallikarjääris 40 starti erinevates Briti sarjades, millest 18 sõideti WRC autoga. Tema juhendajateks on kaardilugejatest maailmameistrid Nicky Grist (maailmameister koos Juha Kankkuneniga aastal 1993 ja lugenud kaarti ka 1995 aasta maailmameistrile Colin McRaele) ja Robert Reid (maailmameister koos Richard Burnsiga aastal 2001).
Asjaosaliste kommentaarid
Ken Järveoja: „Mingil hetkel peab noor ja arenev rallisõitja oma taseme tõstmiseks tegema teatud muudatusi ja selleks on erinevaid võimalusi, meie valitud meetod on teise võõrkeelse kaardilugeja kaasamine meeskonda.“
Sander Pärn: „Kuna kogu oma rallikarjääri kuus aastat (esimene start 23 veebruar 2008 Eesti Autoralli Meistrivõistlustel) olen sõitnud ühe kaardilugejaga, siis uue meeskonnaliikme kaasamine nõuab kindlasti ka minult veel suuremat pühendumist ning kontsentreerumist parema tulemuse saavutamise nimel ja rahvusvahelises rallimaailmas läbilöömiseks.“
James Morgan: "Ma ei jõua ära oodata, millal saan koos Sanderiga võistelda. Loodan, et meist saavad ralliautos edukad partnerid. Sanderiga kohtusin esimest korda Prantsusmaa rallil ja sain kohe aru, et tegu on võidusõitjaga, kes on eesmärkide nimel valmis tõsist tööd tegema. Kõnealune ralli on minu esimene võistlus Eestis ja see on mulle ühtlasi esimene tõeline talveralli. Tänu rahvusmeeskonda kuulumisele juhendavad mind Nicky Grist ja Robert Reid Briti Mootorispordi Assotsiatsioonist ja ma usun, et olen enam kui valmis mind Eestis ja mujal ootavateks proovikivideks."
Sander Pärn rallimeeskond ootab rallinädalat optimistliku noodiga ja loodab, et waleslasele Võrumaa kuppelmaastik imponeerib. Eesmärk on inglise keelse legendiga harjuda ja samas ka kiiret sõitu teha. Suures plaanis 2014 aasta rallihooaja suhtes lõpliku selgust hetkel ei ole. Maailma Meistrivõistlustel tahaks osaleda mõne 2WD sarja raames. Kindlam lugu on Eesti Autoralli Meistrivõistlustega, mille tarbeks on ralliauto osas taas sobilik kokkulepe sõlmitud soomlasest kolleegi ja konkurendi Niko Pekka Niemineni ja tema meeskonnaga Katap Racing.
Vaatamata 43. Tartu Maratoni ärajäämisele olematute lumeolude tõttu stardib esimene auto Võrumaa Talverallil Võru keskväljakult pühapäeval 16. veebruaril kell 8:30. Kokku sõidetakse kaheksa kiiruskatset, kogupikkusega 105,07 kilomeetrit. Lõpupoodiumil on esimene auto kell 18:40.Tänavu kuulub Eesti autoralli meistrivõistluste sarja 7 etappi, millest kaks on talverallid. Meistrivõistluste teine etapp viiakse läbi juba nädal hiljem 22.-23.veebruaril Lätis toimuva Sarma ralli raames.