Eesti Post soovib rakendada täna skandinaaviamaades kasutusel olevat mudelit, kus kirjakandja viib kohale ainult need saadetised, mis mahuvad standardsete mõõtmetega postkasti ja suuremate saadetiste puhul kasutatakse teisi kanaleid.
"Järjest enam tellivad inimesed kaupu rahvusvahelistest e-poodidest ning suur osa saadetistest jõuavad Eetisse tähitud maksikirjadena," ütles postiteenuste divisjoni juht Kaido Padar BNS-ile. "Tähitud kirjad peab kirjakandja väljastama saajale allkirja vastu. Mingit muud võimalust tähitud maksikirjade puhul kättetoimetamise kanalit valida pole ei saajal ega kirjakandjal."
"Muudatus on eelkõige tingitud tõsiasjast, et meie poole on pöördunud väga paljud kliendid, kes soovivad saada sellised saadetised kätte näiteks Post24 pakiautomaatidest. Tänaste teenuste tingimustega me kahjuks sellist võimalust pakkuda ei saa," lisas ta.
Teisalt on muudatuse ajendiks ka asjaolu, et e-poodidest maksikirjadena saabuvaid saadetisi on väga palju ja kirjakandjatel on keeruline suuremõõtmelisi saadetisi jalgsi või jalgrattaga laiali kanda, lisas ta.
Selleks et pakkuda võimalusi saada saadetised, mis ei mahu postkasti, saada kätte postkontorist, pakiautomaadist või kulleriga, kavatseb Eesti Post pöörduda konkurentsiameti poole ettepanekuga tingimusi muuta.
"Enne, kui alustame läbirääkimistega, on meil vaja põhjalikult lahti kirjutada enda protsessid ja teenused, mistõttu on täna veel vara öelda, millal sellised muudatused jõustuda võivad, kui edukaks osutuvad läbirääkimised või milliseks täpselt kujunevad mõõdud ja kaalud," ütles Padar.
"Ka hinna arvutuste tegemine alles käib, kuid on tõenäoline, et hind hakkab sõltuma sellest, millise kanali kaudu saadetised väljastatakse," märkis ta.
Eesti Postil on koos koostööpartneritega 1100 kirjakandjat, jalgsi või jalgrattaga liigub neist 550 inimest.