22. aprilli pärastlõunal maandusid Ämari lennubaasis kaks Ameerika Ühendriikide hävitajat F-15, et kontrollida baasi püüdursüsteemi ning valmistada see ette sertifitseerimiseks.
Lennubaasi ülem kolonelleitnant Rauno Sirk selgitas, et püüdursüsteemid paigaldati lennubaasi juba renoveerimise käigus. "Tänane test näitas veelkord, et meie lennubaas vastab täiesti NATO standarditele," kommenteeris katsetust Sirk, kelle sõnul kontrolliti lisaks seadmete tööle ka püüdursüsteemi meeskonna oskusi.
Lennuvälja püüdursüsteemid sarnanevad lennukikandjatel kasutatavate püüduritega. Üle lennuvälja maandumisraja on tõmmatud tross, mis on ühendatud ülitugevast materjalist lintidega mõlemal pool maandumisrada asuvate pidurdusmehhanismidega. Püüduri abi vajava lennuki sabast tuleb maandumisel välja konks, mis haakub trossi külge. Maanduv lennuk veab trossi vahendusel pidurdusmehhanismi ketastelt maha linti. Samal ajal pidurdusmehhanism pidurdab linti ja seega ka lennukit.
Kuna lennukite maandumisel on tegu suurte kiirustega, siis püüdursüsteemid on valmistatud väga vastupidavatest materjalidest ning nende korrasolekut tuleb perioodiliselt kontrollida ning sertifitseerida. Maapealsete lennuväljade püüdursüsteeme kasutatakse vaid lennuvahendite rikete puhul. Rahuajal juhtub seda harva ning seega kasutatakse püüdursüsteemi samuti harva.
Ämari lennuväljal paiknevad püüdursüsteemid maandumisraja mõlemas otsas. Lennubaasi püüdursüsteemid on ainsad sedalaadi seadmed Eestis.