Warning: Attempt to read property "image_intro" on null in /data01/virt3788/domeenid/www.vorumaateataja.ee/htdocs/plugins/system/helixultimate/overrides/layouts/joomla/content/full_image.php on line 118

Talvereportaaž. Külm pani autod seisma

Noormehed Heimtali all Peugeot Partneri kinnikülmunud radiaatorit lahti sulatamas. Foto: INNO TÄHISMAAKÄRE ILM • Eile hommikul Võrumaad näpistanud –34kraadine pakane suretas välja autod ja kimbutas bussiliiklust.


Teel Tartust Võru poole, kümmekond kilomeetrit enne Võru linna jäi keset ööd kella 3 ajal seisma Venemaale elussigu vedanud veoauto, millel tuli ratas alt ära. Nii pidid rõngassabad öö –30kraadises pakases veetma, sest auto pääses alles enne lõunat minema.


Samas Heimtali all seisis lõuna ajal otsaga Tartu poole „prantslane” – Peugeot Bussijuht Vastseliina külje all kinnikülmunud kütusepumpa puhastamas.	 Foto: INNO TÄHISMAAPartner, millel oli radiaator ära külmunud. Õnneks oli võimalik kõrvalasuvast talumajapidamisest saada sooja vett, et jahutusvedelik üles soojendada. Kinni külmunud radiaator andis end tunda sellega, et mootor kuumenes üle. Nii edasi sõites võib mootor lõpuks kokku joosta.


Vastseliina bussipeatuses takerdus hommikul kella 8.30 ajal liinibuss, millel oli kütusefilter ära külmunud, nii et juhil tuli 34kraadisesse pakasesse välja tulla Eilehommikune päiksetõus Vastseliina all. Õhutemperatuur –34°C. Foto: INNO TÄHISMAAseda puhastama. Vastseliina külje all Teemeistri bussipeatuses seisnud Aave ja Veera, kes pakast trotsides lageda taeva all vapralt bussi ootasid, rääkisid, et külma ei tunne, sest olid end korralikult riietega sisse pakkinud. Samuti kiitsid nad busse, mis käivad täpselt, nii et inimesed ei pea peatuses kaua ootama.


Luhamaa piiripunktis oli eilne hommik vaikne. Võrreldes tavapärasega läbib külmadega autosid poole vähem, ent bensiini järel käiakse Venemaal ka suurte külmadega. Kui Eesti poolel pole Luhamaal ühtegi tanklat, siis Venemaa poolel on neid tervelt neli tükki järjest.


Luhamaal oli enne piiripunkti siiski märgata suunaga Vene poole paari autot, mis olid külma tõttu teele jäänud. Nagu rääkis Collade tolliterminali juht Ülar Sarapuu, on suured veomasinad üldiselt talvisteks oludeks hästi valmistunud ja probleeme pole olnud. Üks masin oli jukerdanud, ent see oli jõudnud piiripunkti territooriumile sõita ja seal mitmeks päevaks seisma jäänud. Tolliterminali jaoks tähendab suur külm tavapärasest suuremaid küttekulusid. Soojakuid soojendavad õhkküttepumbad, ent alla 20 miinuskraadi ei oma nad võrreldes tavaliste elektriradiaatoritega enam kasutegurit. Lisaks soojuspumpadele tuleb –30 kraadi juures kasutada lisaks veel elektriradiaatoreid.


 


 

LOE VEEL


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD