Et tegu on esimese Lexusega, mille Tartu Amserv Tähe pakkus lahkelt Võrumaa Teatajale kolmepäevaseks proovisõiduks, on asjakohane heita pilk margi ajalukku.
Bränd sai alguse 1983. aastal. Toyota Motor Corporation nägi Põhja-Ameerika autoturu järjekindlat nõudluse kasvu luksusautode järele. Kuna Toyota enda nime seostati sealmail eelkõige väikeste töökindlate säästlike sõiduautode ja praktiliste pikapitega, otsustati luua uus bränd, millele 1987. aastal peale põhjalikke uuringuid ning mitte ilma vaidlusteta pandi nimeks Lexus. Lexused on algusest peale mugavad, kestvad, kõrgtehnoloogilised autod.
Praegusel ajal pakutavad Lexus GSid võib põhimõtteliselt jagada kolme gruppi: V6 bensiinimootoriga tagaveolised mudelid kannavad numbrit 250, neliveolised 350 ja hübriidajamiga isendid 450. Viimaste variaatorkäigukastiga komplekteeritav jõuallikas arendab 343 hj, kiirendab auto paigalt 100 kilomeetrini tunnis 5,9 sekundiga ja toimib deklareeritud kütusekuluga vaid kuus liitrit 100 kilomeetrile.
Hübriidiga GS on oma klassi bensiinisäästutšempion Audi A6 ja BMW 520 ees, kusjuures võimsused on konkurente võrreldes vastavalt 343, 181 ja 184 hj – seega on Lexusel selle koha pealt drastiline eelis. Varustusastmeid on kokku viis: Comfort, Executive, President, F-Sport ja F-Sport S.