Menu

.      

Endine Parksepa kooli õpilane õpetajapoolsest alandamisest: „Mõtlesin, et teen endale lõpu peale!”

Võrumaa kutsehariduskeskuses (pildil) õppivate tüdrukute inglise keele õpetaja murega seoses pöördus toimetuse poole Põlva mees Toomas, kes rääkis sama õpetajaga seoses Parksepa koolis ettetulnud probleemidest.   Foto: Võrumaa TeatajaPROBLEEM ÕPETAJAGA • Pärast eelmisel nädalal Võrumaa Teatajas ilmunud artiklit õpilaste mure kohta seoses Võrumaa kutsehariduskeskuse inglise keele õpetajaga võttis toimetusega ühendust Põlva mees, kes rääkis, kuidas sama õpetaja oli teda alandanud Parksepa keskkoolis.


Põlvas elav 32aastane Toomas õppis Parksepa kooli gümnaasiumiklassides aastatel 1996–1999. Tal oli kuulmisprobleem ja lisaks nõrk närvisüsteem, õpetaja märkas seda ning hakkas mehe väitel õpilase puudusi ära kasutama. Nii näiteks hakkas õpetaja Toomasele halvasti ütlema, kutsudes teda jobuks ja öeldes, et mida sina tunnis teed, sinu koht pole siin, mine välja puu alla õlut jooma. Õpetaja oli karm, õpilased kartsid teda ja mitte keegi ei julgenud vahele astuda.

 


Lisaks Toomasele oli Parksepa kooli kümnendas klassis veel üks noormees, kes sattus õpetaja teravdatud tähelepanu alla ja kes mõneks ajaks koolist lahkus. „Õppimine jooksis alandamise pärast kokku,” rääkis Toomas, „tulid mõtted, et teen endale lõpu peale.”


Toomas rääkis, et õppis samas Parksepa koolis esimesed üheksa klassi ja midagi sellist varem ei olnud. Kõigi teiste õpetajatega oli läbisaamine normaalne, aga kui tuli kümnendas klassis kokkupuude inglise keele õpetajaga, siis kõik muutus.


Pärast koolist poole pealt lahkumist käis Toomas psühholoogi ja psühhiaatri juures, kooli ning õpetajat teavitati probleemist. Lõpuks lahenes asi nii, et Toomas võttis Võrust eraõpetaja ja käis kaks-kolm korda nädalas eraõpetaja juures. Eraõpetaja juures käies tuligi välja, et Toomasel on kuulmisprobleem.


Toomas ütles, et kooli direktsioon oli probleemidest teadlik, aga keegi asjast avalikult ei rääkinud ega tahtnud rääkida. Klassijuhataja ütles Toomase emale, et midagi teha ei saa, sest teist inglise keele õpetajat pole kusagilt võtta.


„Tunnen kaasa neile tüdrukutele,” kommenteeris Toomas Võrumaa kutsehariduskeskuse tudengite probleemi, „tõesti on see õpetaja suur probleem.”


Kooliga võttis ühendust ka Toomase psühhiaater, kellele öeldi, et kool on huvitatud õpetaja jätkamisest, kuna õpetaja on omal alal väga tugev. Toomas ei eitanud, et õpetaja oli omal alal suur asjatundja, aga ta lisas, et see inimene ei sobi õpetajaks. Näiteks tõlkima küll, aga õpetajaks ei sobi, kuna kipub nõrgemaid alandama.


Alandamisest rahulduse saamine?


„Tundub, et ta sai teiste alandamisest rahulduse,” ütles Toomas, kes lõpetas Parksepas 12 klassi ilusasti ära ja õppis edasi Rakveres sotsiaaltööd. Toomas on pärast seda puutunud kokku pedagoogilise tööga Võru Järve koolis ja midagi sellist, kui oli tolle inglise keele õpetajaga, pole ta kusagil mujal näinud.


Toomas ütles, et alandav õpetaja võib olla koolile suur probleem, sest paljud õpilased lähevad tema pärast minema. Õpetaja on selline, et enne rahule ei jäta, kui võtad eraõpetaja või lähed üldse minema. „Kui mina oleks Parksepas direktor olnud, poleks sellisel asjal toimuda lasknud,” lisas ta.

Ühe õpetaja tõttu on Toomase väitel jäänud plekk külge kogu koolile, nii et ta ei taha sellest asutusest enam midagi kuulda. Toomas ütles, et ta näeb kooli ja inglise keele õpetajat vahetevahel unes isegi praegu, kümmekond aastat hiljem. „Mõtled ühtelugu, kuidas lasid endale niimoodi pähe istuda ja end niimoodi alandada,” rääkis Toomas.


Parksepa keskkooli direktor ütles õpetaja kohta järgmist: „Irja Lehtmets oli pikka aega meie kooli inglise keele õpetaja ja väga hea õpetaja ning meil oli väga kahju, et ta meilt lahkus. Ta lahkus sellepärast, et tulid uued väljakutsed – ta kandideeris Võrumaa kutsehariduskeskusesse õpetajaks ning täpsemalt tol momendil rakendusliku kõrgkooli õpetajaks ja selle koha ta ka sai.”

LOE VEEL

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD