Linnakodanikud on tundnud huvi, kuidas oleks võimalik Võrust rongiga Tallinna pääseda. Selleks puhuks oleme teemat kaardistanud ning teeme väikese ülevaate hetkel olemasolevatest võimalustest.
Ühendus pealinnaga on igale linnale oluline teema. Hetkel on Võrust võimalik bussiga otse Tallinna saada kaheksal korral päevas. Lisaks on võimalik veel kümnel korral Tartus Tallinna bussile ümberistuda. Ehk siis alates kella 4:45-st hommikul kuni 19-ni õhtul saab Võrust bussiga pealinna 18 juhul. Jutuks on tulnud ka Võrust Põlva rongijaama tellimisvedu, mis tagaks hommikul kell 6:43 Põlva – Tartu – Tallinn rongile jõudmise ja õhtul 18:07 vastavalt tagasisõidu Võrru. Sellisel juhul oleks start Võrust hiljemalt kell 6, vahepeatused näiteks Väimelas ja võimalusel veel paar peatust enne Põlvat. Rong jõuab Tallinnasse 9:36. Põlva – Tartu – Tallinn pilet maksab 13,10 eurot, millele lisanduks Võru – Põlva tellimisveo hind ca 1 euro ja ühtlasi ka kaks ümberistumist, Põlvas ja Tartus. Kokkuvõttes jõuaks ca 14 euro eest 3 tunni ja 40 minutiga pealinna.
Paljuski oleneb logistilise lahenduse valik sihtkohast, kuhu Tallinnas soovitakse minna. Kui vanalinna, siis tundub valik rongi kasuks loomulik, kuna Balti jaam asub Raekoja platsi vahetus läheduses.
Kell 7:15 Võru bussijaamast väljuv täismugavusi pakkuv ekspressbuss jõuab Tallinnasse 3 tunni ja 45 minutiga. Erinevalt rongist pakub osa bussifrmasid lisamugavusi multimeedia näol. Teisisõnu istud Võrust peale, paned ekraanil filmi mängima ja 1,5 filmi pärast oledki Tallinnas.
Lisamugavuse annavad ka peenematel bussidel kõrvuti asetsevate istmete vahe suurendamise võimalus ja seljatoe reguleerimine mugavamasse asendisse, kui on plaanis pisut tukastada. Samuti on bussis WC kasutamise võimalus ja mõnel juhul ka tasuta kuum jook. Aega kulub ilma ümberistumiseta 3 tundi ja 45 minutit, pileti hind on 14 eurot (eakatele üle 60 a 8,40 eurot). Nii bussis kui ka rongis on reisijal teel olles võimalik (töö)asjade ajamiseks kasutada tasuta Wi-Fi ühendust.
Seoses 4. trammiliini pikendamisega Tallinna lennujaamani on bussiga reisijatel võimalik osade bussiliinide puhul juba lennujaamas maha tulla ja trammile ümber istuda, mis omakorda suurendab bussitranspordi mugavust pealinna väisates.
Kõige odavamad bussipiletid Tallinna maksavad 10, üle 60-aastastele 8 eurot. Madalamad hinnad on tingitud vähempopulaarsetest kellaaegadest ja lisamugavuste puudumisest, võrreldes mõne teise teenusepakkujaga.
Millal on võimalik sõita Võrust Tallinna rongiga?
Kuni 2002. aastani oli võimalik Võrust läbi Koidula sõita Tallinna ka rongiga. Kunagine Peterburi – Riia liin, mis sisaldas Koidula – Valga vahelist rongiühendust, ei tasunud enam ennast ära mitmel põhjusel. Välja võib tuua Riia sadama kasutamise huvi kadumise Venemaa transiidis ja pingestunud poliitilise olukorra regioonis. 2002. aastal, enne Koidula – Valga liini sulgemist, oli keskmine reisijate arv rongis 10 inimest. Selliste numbritega ilma kaubaveo toeta ei tasu pidamist ükski raudtee, teab
rääkida Kagu ühistranspordikeskuse logistik Rein Rusch.
„Raudteeinfrastruktuuri tehniline seisukord Valga – Võru – Koidula liinil on väga kehv ja vajaks enne liini avamist suuri investeeringuid," selgitab MKM-i teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter. „Reisijateveo taastamine eeldab peatuskohtade ümberehitamist ja raudteeinfrastruktuuri tehnilise seisundi viimist vastavusse kehtestatud nõuetega," märgib Tatter.
Tatteri sõnul ei näe ministeerium piiratud riigieelarveliste ressursside ja ebapiisava sõidunõudluse tingimustes järgmise viie aasta plaanis võimalust rongiliikluse taastamiseks Valga – Võru – Koidula raudteeliinil. Vastavasisuline otsus on ka valitsuskabinetis tehtud, et põhirõhk finantseeringust suunatakse käigusoleva taristu hooldamisele, et tagada maksimaalsed sõidukiirused tihedas kasutuses olevatel liinidel, näiteks Tartu – Tallinn suunal. Isegi, kui Võrust oleks võimalik rongiga Tallinna saada, tähendaks see kahte ümberistumist – Koidulas ja Tartus –, mis teeks kogu teekonna pikkuseks tublisti üle 4 tunni.
Palume teie arvamusi võimalike bussi- ja rongiliikluse lahenduste osas. Selleks vastake hiljemalt 29. märtsil küsimustikule, mis asub siin: https://goo.gl/forms/w83d3iStYrrjP9yY2
https://eestimaablogi2.blogspot.com/2013/07/valga-antsla-voru-koidula-rong.html
https://eestimaablogi2.blogspot.com/2013/07/valga-antsla-voru-koidula-rong.html
See nüüd küll loll jutt. Varem käis Võrust rong Tallinna. Ei mingit ümber istumist. Kole pikk oli küll reis, aga ikkagi käis. Võru-Valga-Tartu-Tallinn.
Sõidad Tallinna ja seal sõidab juba iga tunni takka nii Peterburi, Riiga, kui ka igale poole mujale. Petserisse minekusse sõidad Põlvasse, sealt Rongiga Koidulasse ja viimase paar kilomeetrid käid jala. Taksot ei ole. Head reisi!
Ma nii saladuskatte all ütlen, et Rongis päris avar WC kohe. Ja avarad mugavad istmed ilma lisatasuta.
Tallinnast Põlvasse jõuab 2 tunni ja 45 minutiga. Kui piirduda Ülemiste jaamaga siis 2.38, mis teeb laias laastus bussijaama asukoha. Mõlemassa saab lihtsasti trammiga , mis käib ikka 10 minuti takka. Ehk siis igal juhul kiiremini, kui buss. Tõsi õhtane reis Põlvast Tallinnasse võtab bussiga sama aja.
Multimeedia seadmed on tänapäeval kõigil omal kaasas, elekter on olemas nii bussis, kui ka rongis. Head reisimist!
Ma arvan küll, et ka abilinnapeal pole väga pointi autoga Tallinna Võru asja ajama minna, vaid sõita Põlvasse ja sealt rongi peale minna. Tallinnas Võtku Taxify ja see viib rongijaamast 5 Euroga kuhu iganes linna piires. Võib ka kolmega hakkama saada. Parkimise peale kuluks raudselt rohkem. Kui ministeeriumisse minna, siis maha minna Kitseküla jaamas. Sealt on ministeerium üks trammipeatuse vahe sõita. Sedasi reisides oluliselt kiiremini ja saaks tee peal ka e-kirju edasi saata. Väga moodne.
Rongis uuendatakse iga 48h järel filme :D Rongi istmed ei ole mingis suunas reguleeritavad.
Monorail Võru- Tallinn?
Läbi Koidula sõiduaeg ca 5h ja pilet 20+ eurot. Kas tõesti keegi hakkab sellistel tingimustel rongiga sõitma?
Väga ammu rongi ühenduse taastamist