EESTI ELU

Ööpäevaga tuli juurde 96 koroonapositiivset

Viimase ööpäeva jooksul analüüsiti Eestis 4252 koroonaviiruse testi, neist esmaseid positiivseid teste oli 96 ehk 2,3 protsenti testide koguarvust, viimase ööpäeva jooksul ei registreeritud koroonaviirusest tingitud surmasid.

Rahvastikuregistri andmetel laekus enim uusi positiivseid testitulemusi Harjumaale, kus koroonaviirusega nakatumine tuvastati 32 inimesel. 23 uutest Harjumaa haigusjuhtudest on Tallinnas.

Ida-Virumaale lisandus 20, Pärnumaale 7, Saaremaale 6, Valgamaale 5, Võru-, Tartu- ja Raplamaale 4 uut nakkusjuhtu. Läänemaale lisandus 3, Lääne-Viru- ja Viljandimaale 2, Hiiu-, Jõgeva- ja Põlvamaale 1 uut positiivset testitulemust. Järvamaale uusi nakkusjuhte ei lisandunud. 4 positiivse testitulemuse saanul puudus rahvastikuregistris märgitud elukoht.

Viimase 14 päeva haigestumus 100 000 inimese kohta on 127,7 ning esmaste positiivsete tulemuste osakaal tehtud testide koguarvust 3 protsenti.

Ööpäeva jooksul avati haiglates uusi COVID-19 haigusjuhtumeid 8, haiglaravi vajab 106 patsienti. Haiglaravil olevate patsientide keskmine vanus on 67 aastat, kõikidest haiglaravi vajavatest patsientidest on üle 60-aastased 79 inimest ehk 74 protsenti.

Ööpäeva jooksul manustati 14 018 vaktsiinidoosi, vaktsineerimisi on tehtud kokku 490 619 inimesele, vaktsineerimiskuur on lõpetatud 283 373 inimesel. Üle 70-aastaste hõlmatus vähemalt ühe vaktsiinidoosiga on 66 protsenti. 70+ vanusegruppi on üle 60 protsendi vaktsineeritud kõikides maakondades, välja arvatud Ida-Virumaal.

Loomakaitsjad paluvad teatada kalade pidamise halbadest tingimustest

Foto on illustratiivne FOTO: Pixabay

Loomakaitsjad kutsuvad teatama kalade pidamise halbadest tingimustest, sest Eesti Loomakaitse Seltsile (ELS) on tulnud taaskord teateid kilekotis eluskalade müügist poodide ning kohvikute ees.

"Pole võimalik, et sellistes tingimustes müüdavatele ja elavatele kaladele tagatakse nende heaolu ning on täidetud seadusega sätestatud pidamise nõuded,” sõnas seltsi turundusjuht Agnes Blank. “Müües kalu kilekotist puudub võimalus kontrollida nii temperatuuri kui ka hapniku taset, kahjustades kala tervist jäädavalt.”

Hapnikupuudusega kalad kaotavad söögiisu. Lisaks langeb nende immuunsustase, viljatus areneb ja lõpuks surevad veeloomad lämbumise tõttu. Enamiku liikide puhul on vaja rangelt jälgida temperatuuri režiimi ja regulaarselt kontrollida temperatuuri akvaariumi termomeetril ning selle regulaatori töökindlust.

TTJA tuletab meelde: sotsiaalmeedias kehtivad alkoholi reklaamile kindlad nõuded

Ilusad ilmad on saabunud ning järjest enam kohtab sotsiaalmeedias ahvatlevaid alkoholi postitusi. Kolm aastat tagasi jõustusid reklaamiseaduses muudatused alkoholi reklaami nõuetele, kuid endiselt avalikustatakse alkoholi reklaame, mis on vastuolus kehtivate nõuetega.

TTJA kaubandustalituse juhataja Birgit Valgus tõdes, et rikkumisi esineb veebis ja sotsiaalmeedias. “Ka alkoholi käitlejad avalikustavad oma sotsiaalmeedia kontodel alkoholi reklaame, mis ei vasta nõuetele,” märkis ta. "Kutsume ettevõtjaid üles olema tähelepanelikud ning innustame ka tarbijaid märkama ja vajadusel eksimustele tähelepanu juhtima ning nendest teada andma.“

Kui teave alkohoolse joogi kohta on avalikustatud mistahes üldtajutaval kujul vastava toote müügi suurendamise eesmärgil, siis selline teave on käsitatav alkohoolse joogi reklaamina. Alkoholi puhul on tegemist kaubagrupiga, millise reklaamile on reklaamiseaduses sätestatud erinõuded ja piirangud. Alkoholi reklaam võib sisaldada üksnes toote nime, liiki, tootja nime, kaubamärki, päritolumaad, geograafilist piirkonda, etanoolisisaldust mahuprotsentides, müügipakendi kujutist, omadusi (värvus, aroom, maitse), serveeringut. Nimetatud loetelu on ammendav. Muud elemendid, mis loetelus ei esine, alkoholi reklaamis sisalduda ei tohi.

TTJA kaubandustalituse juristi Elnara Nadžafova sõnul peab alkoholi reklaamis sisalduv teave olema esitatud tootekeskselt ja neutraalselt, see tähendab, et alkoholi reklaamis kuvatud teave toote kohta võib olla vaid informatiivne. „Reklaam peab olema fokuseeritud tootele ning ei tohi pakkuda toodet läbi tootesse mittepuutuvate üleskutsete või infoga,“ tõdes ta.

Sotsiaalmeediakanalites reklaamile lisatavad teemaviited (ingl hashtag) peavad olema samuti reklaamiseaduse ammendavast loetelust leitavad. Näiteks on jõhvikamaitselise alkohoolse toote reklaamis lubatud teemaviide #jõhvikamaitseline. Keelatud on avalikustatava pildi juurde lisada tekst, mis näiteks kutsub nädalavahetuse tähistamiseks alkoholi tarbima või viidata nädalavahetuse tähistamisele teemaviidetega. Alkoholi reklaami avalikustamine sotsiaalmeedia võrgustikes isiku poolt, kes ei ole alkoholi käitleja, on keelatud.

Alkoholi reklaam on üks paljudest alkoholi tarvitamist mõjutavatest teguritest. Arvestades alkoholipoliitikat Eestis, tuleb alkoholiga seotud teemasid käsitleda erilise hoolsuse ja kohusetundega. Alkoholi turustamisele on sageli seatud rangemad piirangud, kui muu kauba turustamisele. Piirangute eesmärk on rahvatervise kaitse ehk alkoholi tarbimisest tulenevate terviseprobleemide vähendamine.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD