72-aastane mees uskus tervisekassa töötajana esinenud kelmi juttu ja kaotas pärast küsitud koodide sisestamist enda ja oma firma pangakontolt kokku üle 35 000 euro.
Politseisse pöördus 72-aastane mees, kes sai kõne end tervisekassa töötajana esitlenud inimeselt, teatas BNS-ile Lõuna prefektuuri pressiesindaja. Kõnes väideti, et mehel on üle 900 eurot, mille ta saab mujale kanda.
Mees käitus vastavalt juhistele ning sisestas telefonis küsitud Smart-ID PIN1. Seejärel sai ta kõne väidetavalt Swedbanki turvaosakonnast, kust öeldi, et ta peab endale telefoni alla laadima Anydesk programmi.
Telefonivestlus oli kestnud mitu tundi, kui mehele hakkas asi kahtlane tunduma. Ta helistas naabri telefonilt Swedbanki klienditoe telefonile, kust tal soovitati petturitega kõne kohe lõpetada. Järgmisel päeval pangakontorisse minnes selgus, et mehe isiklikult ja firma kontolt on läinud maha 35 193 eurot.
Kelmusjuhtumi täpsemad asjaolud selgitab politsei kriminaalmenetluses.