TEE-EHITUS • Osula liiklustee projekt on lõpusirgel. Esmaspäeval kohtuvad Võrus maanteeameti, maavalitsuse, Sõmerpalu valla ja EASi esindajad, et leida lõplik lahendus Osula piirkonna arenevaid tööstusettevõtteid Tartu maanteega ühendava teeprojekti rahastamisele.
Projekt sisaldab olemasoleva riigimaantee uuendamist, valgustusega kergtee ehitamist, kõnniteid ja Võhandule uue silla ehitamist. Projekti rahastavad kolm osapoolt – Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS), maanteeamet ja Võru maavalitsus – Sõmerpalu vallale eraldatud liiklusohutusfondi rahaga.
Teeprojekti käigus remonditakse rohkem kui kolme kilomeetri pikkune Osulat läbiv maanteelõik, mis algab Võru-Kuigatsi-Tõrva maantee ristmikust ja lõpeb Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ristmikuga. Tööde käigus rajatakse ka kergliiklusteed.
Teelaiendamise tingib tööstusettevõtete areng
„Meie jaoks on see väga tähtis projekt, ootame seda väga,” lausus Sõmerpalu vallavanem Aare Hollo. Autode ja veokite voog on tema sõnul seoses OÜ Osula Graanul investeeringu ja ASi Toft an laienemisplaanidega jätkuvalt suurenemas, suurem on nii liikluskoormus kui ka liiklusõnnetuste oht.
Esmaspäevase koosoleku eesmärk on Hollo sõnul panna paika lõplik rahastamisskeem. „Oleks mõistlik, kui kõik tööd tehtaks ühel ajal ja teeks üks ehitaja,” lausus ta. „Ei ole ratsionaalne, kui jalgtee ehitab üks ja sõidutee teine firma.”
Võru maavanema Andres Kõivu sõnul peaks Osulat ümbritsevate teede projekteerimine lõppema sellel aastal, eeltöödega alustatakse järgmisel aastal, ehitusega aga eelduste kohaselt 2018. aastal. „Olen kindel, et ka uus kergliiklustee võetakse aktiivselt kasutusele,” lisas Kõiv.