UUDISED

Rõõmus talvepäev Haanjas

Foto: ANDREI JAVNAŠANLaupäeval, 20.veebruaril oli Haanjas kena talv ja kerge tuisk. Haanja suusakeskuses toimusid Võrumaa mängude Haanja liikumispäevad.

Ilm on sel talvel suusaürituste korraldajaid nöökinud kümnel erineval moel, kuid täna suutis Võrumaa spordiliidu juht Merike Õun isegi naeratada. Samas tegi teda nukraks, et Haanja maratoni rajal on metsamehed võimsa tehnikaga rängad kraavid sisse sõitnud.

Omapärase rühkiva matkagrupina paistis Haanja lähistel silma seltskond, kes õnnestus tabada juba kuulsaks saanud Haanja bussipeatuses. „Me oleme sõpruskond Pärnust ja hetkel seitsmekesi siin, homme aga juba Eestimaa lõunatipus ja Metsavenna talus. Käime koos juba varsti ligemale pool sajandit…!”

Osula uue tee projektile antakse esmaspäeval viimane lihv

Võru maavanema Andres Kõivu sõnul peaks Osulat ümbritsevate teede projekteerimine lõppema sellel aastal.         Foto: ANDREI JAVNAŠANTEE-EHITUS • Osula liiklustee projekt on lõpusirgel. Esmaspäeval kohtuvad Võrus maanteeameti, maavalitsuse, Sõmerpalu valla ja EASi esindajad, et leida lõplik lahendus Osula piirkonna arenevaid tööstusettevõtteid Tartu maanteega ühendava teeprojekti rahastamisele.

Projekt sisaldab olemasoleva riigimaantee uuendamist, valgustusega kergtee ehitamist, kõnniteid ja Võhandule uue silla ehitamist. Projekti rahastavad kolm osapoolt – Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS), maanteeamet ja Võru maavalitsus –  Sõmerpalu vallale eraldatud liiklusohutusfondi rahaga.

Teeprojekti käigus remonditakse rohkem kui kolme kilomeetri pikkune Osulat läbiv maanteelõik, mis algab Võru-Kuigatsi-Tõrva maantee ristmikust ja lõpeb Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ristmikuga. Tööde käigus rajatakse ka kergliiklusteed.

Teelaiendamise tingib tööstusettevõtete areng

„Meie jaoks on see väga tähtis projekt, ootame seda väga,” lausus Sõmerpalu vallavanem Aare Hollo. Autode ja veokite voog on tema sõnul seoses OÜ Osula Graanul investeeringu ja ASi Toft an laienemisplaanidega jätkuvalt suurenemas, suurem on nii liikluskoormus kui ka liiklusõnnetuste oht.

Esmaspäevase koosoleku eesmärk on Hollo sõnul panna paika lõplik rahastamisskeem. „Oleks mõistlik, kui kõik tööd tehtaks ühel ajal ja teeks üks ehitaja,” lausus ta. „Ei ole ratsionaalne, kui jalgtee ehitab üks ja sõidutee teine firma.”

Võru maavanema Andres Kõivu sõnul peaks Osulat ümbritsevate teede projekteerimine lõppema sellel aastal, eeltöödega alustatakse järgmisel aastal, ehitusega aga eelduste kohaselt 2018. aastal. „Olen kindel, et ka uus kergliiklustee võetakse aktiivselt kasutusele,” lisas Kõiv.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD