25 aastat tagasi kavatseti Venemaa sõjamasinate Toompeale sõitmise takistamiseks tänavad seebilahusega üle kasta. Nüüd otsustas ilmataat üllatada, ja nagu ikka, ootamatult, 27. jaanuaril 2016.
Kraavis olid teehooldusauto, päästeauto, politseiauto, piimaauto, gaasiauto, autobussid, sõiduautodest rääkimata. Olukord oli nii hull, et Pärnumaal Saarde vallas oli kraavis kümme sõidukit, Valga-Uulu maanteel Mustlas oli ahelavariis viis autot, Järvamaal olid avariid, Tallinna lähistel, Rakveres …
Maanteeamet laiutas käsi ja teatas: kõik 200 teehooldusautot on väljas. Soovitati sõita aeglaselt ja hoida pikivahet. Mulgimaal asuti vasturünnakule rehvide kontrollimisega, et kas on ikka mustril sügavust kolm millimeetrit. Vahemärkusena. Võib kätt südamele pannes öelda, et sada protsenti juhte sõidaks tuttuute rehvidega, kuid …
Riikki ütleb: ehitaks neljarealise ohutu tee Tallinnast Tartuni välja, kuid … Haigekassa ütleb: oi kuidas raviks inimesi, kuid …
27. jaanuaril oli kirsiks libedate maanteede teematordil riigikogus moodustatud neljarealise Tallinna-Tartu maantee toetusrühm, mille eesmärk on toetada neljarealise maantee ehituse jätkamist Koselt Tartuni.
Toetusrühma esimehe Kristjan Kõljala sõnul on neljarajaline maantee Tallinnast Tartuni Eesti vaimu ja võimu ühendamise seisukohalt oluline regionaalarengu projekt. Tallinna-Tartu maantee on lõiguti jäämas ajale ja liiklusele jalgu, seega võiksime võtta sihiks ehitada 2020. aastaks neljarealine tee Mäoni, ütles Kristjan Kõljalg, kes on Reformierakonda kuuluv Järvamaalt pärit riigikogulane.
Kristjan Kõljalg leiab, et pealinnas asuv maanteeamet peaks täies koosseisus kolima Järvamaale, Eesti südamesse, liiklusele lähemale. Või siis Viru-Nigula valda Padaorgu, kus oldi abitud mitu päeva järjest 2010. aasta detsembris.
Muide! Üleeile moodustati riigikogus mesilaste toetusrühm. Praegused riigikogulased on moodustanud 46 parlamendirühma ja 58 ühendust ja toetusrühma.