Haridus- ja teadusministeerium pani paika järgmise kolme õppeaasta koolivaheajad, tänu millele on lapsevanematel kergem puhkusi ja muid lastega seotud tegevusi kavandada ning koolidel ühistegevusi planeerida.
Haridus- ja teadusminister Mailis Repsi sõnul aitab esmakordselt pikemas perioodis vaheaegade sätestamine peredel ja koolidel paremini oma aega ja üritusi kavandada, teatas ministeerium BNS-ile. „Nüüd on peredel puhkusi, õpetajatel kooliväliseid tegevusi ja koolitusi, laagritel ja huvitegevuse korraldajatel ning noortekeskustel oma üritusi lihtsam planeerida,“ märkis Reps.
Ka eelolevatel aastatel jätkatakse viie vaheaja süsteemiga, samamoodi nagu oli see kehtestatud ministri määrusega juba käesolevaks kooliaastaks. Üleminek viiele vaheajale on võimaldanud jaotada õpilaste koormust ühtlasemalt, seitsmenädalasteks õppetsükliteks, mis vahelduvad puhkusega.
„See on võrreldes varasema nelja vaheajaga märksa tervise- ja õppimissõbralikum ning lühemad kevadised õppeveerandid aitavad leevendada õpilaste ja õpetajate kevadväsimust,“ märkis Reps.
Lapsevanemate ja koolide poolt on viie vaheaja süsteem hästi vastu võetud ning tagasiside on olnud pea eranditult positiivne.
Eesti kooliaasta on OECD riikide üks lühemaid, mis tähendab, et samu teadmisi tuleb omandada lühema aja jooksul. Seetõttu on õppekoormus suurem, mis annab eriti tunda pikkadel kevadistel õppeveeranditel. Viies vaheaeg pikendab kevadise lisapuhkuse arvelt kooli õppeaastat küll umbes nädala võrra, kuid samas annab õpilastele võimaluse tunda kevadväsimuse asemel rohkem rõõmu.
Juuni algus on igati sobiv aeg õuesõppeks, õppekäikudeks ja huvitavate projektide läbiviimiseks, et rakendada praktikas kõike seda, mida pika õppeaasta jooksul on õpitud.
Kuigi koolidele on seadusega jäetud võimalus ministri määratud aegadest erinevalt koolivaheaegu kehtestada, soovitab Haridus- ja Teadusministeerium seda koolidel teha kaalutletult, erandkorras ja põhjendatud juhtudel.
Pole hullu tark inimene saab aru.
Eesti keele eksami kohalt. Kui tekst on loetamatu on minul õpetajana õigus lugeda see veaks, eks. No kui ikka ei saa aru. Siis on aga ukse taga pahane lapsevanem, kelle selja tagant piilub lödikäega lapsuke, kelle kõrgem käeline tase on scrollimine ja kahe sõrmega trükkimine. Siis on keegi jälle kiusaja ja tekitab stressi ja oi-oi-oi.
See, kas õpetaja näruse käekirja pärast terve töö kehvaks hindab või seda enda ja lapse jaoks paremini süsteemiks muudab - see on iga õpetaja enda asi.