Riik loodab surmasid vähendade eelkõige ühesõidukiavariide arvelt

Foto: Aigar NagelValitsuses neljapäeval ülevaatamisel olnud Eesti rahvuslik liiklusohutusprogramm aastateks 2003-2015 peab realistlikuks liiklussurmade jätkuvat vähendamist ning seda eelkõige ühesõidukiõnnetuste arvelt.

Aruanne annab ülevaate olulisematest 2012. aastal toimunud edasiminekutest ja elluviidud tegevustest liiklusohutusprogrammi elluviimisel. Rakendusplaani tegevuste finantseerimiseks riigieelarvest oli kavandatud 2012. aastaks 3 444 030 eurot, rakendusplaani tegelikuks maksumuseks 2012. aastal oli 3 435 001 eurot.

2012. aastal alustati regionaalsete liikluskomisjonide moodustamise ja tööle rakendamisega piirkondades, kus need seni on puudunud. See tegevus aitab kaasa tervikliku liiklusohutuse haldamissüsteemi loomisele ning parandab suhtlust kohalike omavalitsuste suunal.

Liiklusohutusalaste meetmete valdkonnas on maanteeamet välja töötanud maanteetranspordi intelligentsete transpordisüsteemide arendamise strateegia ja tegevusplaani aastateks 2012–2017. Tagatud on hukkunu või vigastatuga liiklusõnnetuses osalenud sõidukijuhtide terviseseisundit puudutava sotsiaalministeeriumi haldusalas oleva info kättesaadavus liiklusõnnetuste põhjuste süvaanalüüsi läbiviijatele. Tõhustunud on terviseameti läbiviidav kontroll sõidukijuhtidele tervisetõendeid väljastavate arstide tegevuse üle ning valminud on uuring „Liiklusõnnetustest ühiskonnale põhjustatava kahju määramine“.

Laste liikluskasvatusega seotud tegevustest on edukalt käivitunud laste liikluskasvatuse läbiviimist toetava e-õppekeskkonna loomine, läbiva teema “Tervis ja ohutus” liiklusohutusega seotud õpiväljundite täpsustamine kõikides kooliastmetes ja gümnaasiumis ning hindamisvahendi koostamine liiklusohutusalaste pädevuste hindamiseks teises kooliastmes, seisab aruandes.

2012. aastal kaardistati liikluskasvatusega seotud õpiväljundite kajastatus koolieelse lasteasutuse, põhikooli ja gümnaasiumi õpekavades ning üldtööplaanides ja koolieelses lasteasutustes, samuti kaardistati ka olukord liikluskasvatuse korraldamise ja läbiviimise kohta. Käivitus kooli õppekava 4. ja 7. klasside loodusainete tunni raames veebipõhise projekti “Ohutu koolitee” läbiviimine ning pimedal ajal ohutu liiklemise projektipõhise koolituse “Ole nähtav, kanna helkurit!” tagamine kõikidele maakoolide 4. klasside õpilastele.

Mootorsõidukijuhtide ja täiskasvanute liiklusalase koolituse valdkonnas koostati B-kategooria mootorsõidukijuhi riiklikule õppekavale uus metoodiline juhend ning täiustati tagasiside küsimist mootorsõidukijuhi koolituse lõpetanutelt pärast MA eksami positiivset sooritamist. 12 maakonnas viidi läbi eakatele suunatud liiklusalast täiendkoolitust.

Liiklusohutuskampaaniaid jätkati sellistel teemadel, nagu turvavöö ja lapse turvavarustuse kasutamise suurendamine, alkoholi tarvitamise tunnuste ja joobeseisundis sõiduki juhtimise vähendamine, lubatud piirkiirusest kinnipidamine ja ohutu sõidukiiruse valimine asulavälisel teel, ohutu sõidukiiruse valimine asulas ning reguleerimata ülekäiguradadel jalakäijate ohutuse suurendamine, jalakäijahelkuri kandmise suurendamine.

„Eesti rahvusliku liiklusohutusprogrammi 2003–2015“ (RLOP-) eesmärgiks on vähendada Eestis 2015. aastaks liiklussurmade arvu võrdluses aastate 2008–2010 liiklussurmade keskmise arvuga ja saavutada olukord, kus liikluses ei hukkuks kolme aasta keskmisena enam kui 75 inimest aastas ja liiklusõnnetustes vigastatute arv ei ületaks aastate 2013–2015 keskmise väärtustena 1500 inimest aastas. Võttes aluseks eelnevate aastate statistika, on püstitatud eesmärgi täitmine tänase seisuga ka reaalne. Põhiline vähenemine peaks saavutatama eelkõige ühesõidukiõnnetuste arvelt, seisab aruandes.

Comments  
  0
Nii juhmi juttu pole juba ammu lugenud,ühistransport on eestis maailma ohutumaid transpordi liike.
  +2
intelligentsete ringliikluste rajamiseks?
:p
  0
Kuna oli viimane surma saamine BUSSIS EESTIS :u

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD