Menu

.      

Kliendil maksab oma õiguste eest seista – sellega ei tasu aga liiale minna

Külmkapp, mis  paksu pahandust ja  närvipinget põhjustas.     Foto: Kadri NagelJUHTUM • Meie poole pöördus Helga (nimi pöörduja palvel muudetud), kes ostis kauplusest Expert (endine Tehnikatäht) külmiku. Naise sõnul küsis ta müüjalt külmikut, mis oleks väike, aga millel oleks ka sügavkülmik, kuhu saaks tüki liha külma panna. Müüja pakkus vastavalt kliendi soovidele välja külmiku Schlosser.

Koju tulles tundus aga Helgale, et külmkapp ei tööta, sest pärast masina vooluvõrku ühendamist ja üheööpäevast töötamist oli külmikus kondentsvesi. Helga asus uurima kasutusjuhendit, mis oli küll väga mitmes erinevas keeles, kuid kahjuks mitte eesti keeles. Naine pöördus seejärel tarbijakaitsesse ja läks Experdi poodi tagasi. Poes kurtis Helga, et tema külmik on katki ega külmeta. Müüja soovitas oodata ja lasta külmikul veel töötada. Naine ootas hommikuni, aga kapp ikkagi tilkus. Seejärel läks Helga tagasi Experdi poodi ja soovis, et katkine kodumasin välja vahetataks. Vahepeal oli ta saanud kauplusest ka eestikeelse juhendi, mis ostu päeval oli unustatud kaasa panna. Müüja palus Helgal külmkapp poodi tagasi tuua, et saaks välja selgitada, mis kapil viga võib olla. Naine seda ei soovinud, sest ta ei taha katkist ega remonditud külmikut, vaid uut.

„Kui ma tahaks kasutatud kodumasinat, siis ma ostaksin selle kasutatud asjade poest,” sõnas naine nördinult.

Transpordi puudumise tõttu ei saanud Helga külmikut poodi toimetada. „Koju saavad küll tasuta tuua, aga kui mingi probleem ilmneb, siis vaadaku klient ise, kuidas hakkama saab!” ütles pettunud ostja, kes ei taha külmiku remondist midagi kuulda, vaid soovib oma kulutatud raha kiiresti tagasi saada.

Helga sõnul polnud Expert nõus raha tagasi maksma, vaid soovis külmikut tagasi, et see remonti saata. „Mine tea, kaua ma seda remonti ootama pean, tahan kohe oma külmikut kasutada,” seletas Helga.

Mis oli külmikul viga?

Kuulanud ära kurva ja samas ärritunud kliendi mure, suundusin kodumasinate kauplusse Expert, et välja selgitada, miks nad kuidagi kliendi soovidele vastu ei taha tulla.

LOE VEEL

20 PÄEVA ENIMLOETUD