Krabi poes öeldi Võrumaa Teatajale, et kehtestagu riik siis juba ka elamismaks, kuulekuse maks ning aitamegi nii kuulekalt riigikogulastel autosid liisida ja kütust tankida, muust rääkimata.
Õnneks tuvastas ka uuring, et automaks tooks eelarvesse lisaraha maal elavate inimeste heaolu hinnaga. Murelikud on kõik maainimesed. Murelikud on kohalikud omavalitsused.
Nädalapäevad tagasi põles Varstu vallas niisama hästi kui maani maha elumaja. Vald tahab aidata, ja aitabki, kuid võimalused on väga napid. Sellepärast kutsumegi tänases lehes vastu talve koduta jäänud inimest abistama. Koos suudame!
Samal ajal libiseb riik nagu NATO lennukid madallennul inimestest üle. Tuleb välja, et automaksu puhul nähakse rahasummat, kuid plaani ei ole, kuidas seda raha majandusse (näiteks teedesse) reinvesteerida. Parim sähvatus oli, et maateedel tuleks kiirust piirata, sest teed on kehvad!?
Omal ajal oli riigile võluvõtmeks kütuseaktsiisi kehtestamine, et selle abil maanteid korda teha. Mõnda aega nii oligi, kuid ühel hetkel seoti kütuseaktsiisi raha teedest lahti. Valitsus teeb kütuseaktsiisi rahaga, nagu tuju tuleb.
Rahvas võttis teadmiseks, et kes rohkem sõidab (kütust paaki paneb), maksab kütuselt aktsiisi ja teed muutuvad paremaks. Kas muutuvad? Talvel varahommikul Lõuna-Eestist pealinna sõites kohtab esimest lumesahka Harjumaal. Muidugi on ametnikud ennast kindlustanud igasuguste teedepuhastamise järjekordade ja kellaaegadega.
Selle taustal on sõiduautotasu maarahvale järjekordne stressitekitamine. Ilmaasjata ei ole Krabil legendaarset piimapukki, meenutamaks hooletut ja lõhkuvat poliitikat maaelu vastu.
Selle kiuste sünnib Paganamaa külje all Kiusajamäe põllu peal umbes kaheksa hektari suurune mustasõstraistandus, kus mõeldakse ka 1992. aastal asutatud Läti firma Spilva peale, mis kümmekond aastat tagasi hakkas Babite vallas moosi tootma.
On hirmutekitav, kuidas riik kaugeneb oma inimestest. {fcomment}