Kui ratas leiutati 6000 aastat tagasi, siis 148 aastat tagasi (1868) korraldati esimene jalgratta võidusõiduvõistlus Pariisist Roueni ja 121 aastat tagasi esimene mootorrataste võidusõit marsruudil Pariis-Bordeaux-Pariis.
Esimene jalgrattavõidusõit sõideti hiigelsuurte esiratastega jalgratastega, sest polnud veel leiutatud jalgrattaketti. Sõita tuli aga 123 kilomeetrit. Võitjal kulus selle vahemaa läbimiseks kümme tundi ja 40 minutit. Kangelaslikud pidid olema pealtvaatajad, et võitja ära oodata.
Eestis toimus esimene autode ja mootorrataste võidusõit 28. augustil 1921 Tallinnas. Võistluse korraldajaks oli Eestimaa Autoomanike Ühistu. Osalejatel tuli läbida 149kilomeetrine teekond marsruudil Tallinn-Nõmme-Kanama-Ruunavere-Orgita-Kuusiku-Rapla-Kohila ning mööda Raudalu maanteed tagasi Tallinna.
Kroonikakirjutajate sõnul avanes aga 28. augusti hommikul korraldajatele kurb vaatepilt: kohale oli tulnud kõigest kaheksa autot ja kaks mootorratast, kuid sellest hoolimata peeti võistlus ära. Võidusõidu võitjaks tuli Voldemar Johanson, kes läbis raja kahe tunni ja 43 minutiga. Sellest sündmusest sai Eesti auto- ja motospordi sünnipäev. Motokrossi tipphetk oli aga siis, kui valmis Pirita ringrada. Seal hakati korraldama rahvusvahelisi võistlusi, kuhu kogunes vaatama ja kaasa elama palju inimesi. Algusaastatel võisteldi ainult Tallinnas Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringteel ning võistluste start ja finiš oli Metsakalmistu juures.
33 aastat tagasi (1983) sõideti esimene Sõmerpalu staadionikross.
Legendaarse Väino Leoki asutatud Sõmerpalu motoklubi tiibade all on sirgunud tähelepanuväärselt palju üliandekaid sõitjaid. Hiljutine nelikvõit ainult kinnitab seda.
Homme on emadepäev. Palju õnne emadele! Eriti neile emadele, kes saadavad oma lapsi võidukihutamistele. Leokite ja teiste Sõmerpalu klubilaste emad on seda teinud pikki aastaid. Tugevas klubis peavad tugevad olema kõik lülid. Meeste kõrval on Sõmerpalus ka väga-väga head emad ja abikaasad.
Ilusat emadepäeva!