ARVAMUS Miks GoBus kaugreisijaid piinustab?

Foto on illustratiivne: Miks GoBus kaugreisijaid piinustab?

Kaks nädalat tagasi sõitsin kaugliiniga Võru-Valga-Pärnu suvepealinna. Tõeline „tunne oma isamaad”, 4,5 tundi teel. Õnneks ei olnud sõitasoovijaid algul väga palju ja jõudsin valida esimese üksikistme kohe ukse juures. Ma ei tea, kas need 19kohalised Mercedes-väikebussid on toodetud Hiinas, aga inimesele, kes on üle 1.90, on selles bussis vaid kaks istekohta: juba mainitu ukse juures ja teine tagumisel pikal istmereal vahekäigu kohal. Vaid neil positsioonidel on pikakasvulisel veidi võimalust jalgu sirutada.

Kõik muud istmed on selge piin väga kitsa istmevahe tõttu. Laupäevane sõit läks õnneks, bussijuht ütles, et kõige rohkem oli korraga välja müüdud 17 kohta.

Tagasisõit Pärnust pidi algama möödunud pühapäeval. Igaks juhuks võtsin eelmüügist pileti, eeldades, et vähemalt piletiomanikel on istekoht tagatud.

Asi läks hulluks juba Pärnus. Tavareisijad ja puhkuselt naasvad Kuperjanovi pataljoni ajateenijad. Vähesed istekohad said otsa ja edasi täideti reisijatega vahekäiku. Mis sellest, et selgelt on kirjas: istekohti 19, seisukohti kolm.

Edasi läks aina hullemaks, sest kõigist suurematest peatustest lisandus sõitasoovijaid, mahaminejaid oli napimalt. Igatahes pärast Valgat ulatusid vahekäigus seisjad juba bussi tuuleklaasini välja. Vaevalt et selline olukord võis kuidagi kokku käia reisijateveo ohutusnõuetega. Ometi ei olnud kõigil neil inimestel mingit muud võimalust saada ühistranspordiga soovitud sihtpunkti. Nii kannatati vähimagi nurinata.

Miks GoBus kaugreisijaid nii julmalt piinustab? On ju keskmisi busse, kuhu mahub istuma üle 19 reisija. Kõnealuse reisi kassat ja piletite väljastust lugedes peaksid GoBusi asjamehed isegi aru saama, millises kitsikuses olid inimesed pikal sõidul. Kas tõesti ei ole võimalik korraldada kaugliinide teenindamist nii, et see reisijalegi veidike mugavam oleks?

Comments  
  0
Vanasti sõitis buss hommikul
Võru-Kanepi-Otepää-Tõrva-Pärnu ja
tagasi Pärnu-Tõrva-Otepää-Kanepi-Võru.
Nüüd on see otsetee võrratult heas korras.
Väga vajalik oleks see marsruut taastada.
Suvel on sõitjaid Võrust Pärnusse ja
talvel Pärnust Haanjasse suusatama.
Kõigele lisaks on nüüd palju ajateenijaid
sõitmas Pärnust-Võrru ja Võrust-Pärnusse.
Üle Valga on kohutavalt pikk ka ebamugav
reis.
  -2
Aastaid tagasi sõitis Pärnu-Võru-Värska liini firma Presto OÜ buss. Hea asi oli. Isikliku sõiduautoga ei saanud ka Võrust Pärnusse oluliselt kiiremini ning ei mingit Valgas molutamist.
  +5

Quoting Taimi:


Quoting Hans A Buss:

Düsgraafikust bussijuht on lisaks düslektik, kellel on raskusi loetust arusaamisega.


Inimene kirjutab düslektikast kes on ainult kusagilt sõna kuulnud. Kommenteerima hakates on ilusasti näha sõna Nimi. Tema kirjutab Hans A Buss. Ise täielik düslektik ja tegu väga haige inimesega. On kuulnud midagi Hansa Bussidest.


Ära pane tähele igat Jämejalakest.
  +7

Quoting Hans A Buss:

Düsgraafikust bussijuht on lisaks düslektik, kellel on raskusi loetust arusaamisega.


Inimene kirjutab düslektikast kes on ainult kusagilt sõna kuulnud. Kommenteerima hakates on ilusasti näha sõna Nimi. Tema kirjutab Hans A Buss. Ise täielik düslektik ja tegu väga haige inimesega. On kuulnud midagi Hansa Bussidest.
  -12
Düsgraafikust bussijuht on lisaks düslektik, kellel on raskusi loetust arusaamisega.
  +9
Mind hämmastab see, et kaugliinil buss võib peale võtta reisijaid seisukohtadele. See bussijuht peaks vallandama. Euro seadustest on siis Go Bas i võru bussijuhtidel eri seadused transpordi ministeeriumi poolt väljastatud. Aga võibolla on tõesti asi nii nendel kaubiku juhtidel. Ise sõidan hetkel 56 kohalise bussiga pluss kiidi koht. Olen sõitnud ka bussiga 59 kohta pluss kiidi koht. Tuleb lisa inimene seisukohale ma lihtsalt ei välju sest ma ei tohi seda teha. Täielik venemaa kus reisijad istuvad kaasa võetud taburettidel.