Millal on õige hetk osta uued suverehvid?

Foto:Shutterstock.com

Kas osta uued suverehvid või sõita vanadega veel üks hooaeg? Peale mustri jäägi on veel mitmeid tegureid, mis rolli mängivad. 1a.ee teeb põhitõed selgeks!

Korralikud ja nõuetele vastavad rehvid on turvalise liiklemise üks alustalasid! Rehve tuleb regulaarselt kontrollida, sest mitte ainult vähenenud rõhk ning loomulik kulumine ei vaja tuvastamist. Näiteks ebaühtlaselt kulunud rehvid vihjavad sõiduki kehvale tehnilisele seisukorrale, millega tuleb kiirelt tegeleda, et säästa nii autot kui rehve.

Missugused on aga sõidukõlbulikud suverehvid, millega võib julgelt uuele hooajale vastu minna? Sellest kohe räägime, loe edasi!

Rehvimustri jääk

Kõige lihtsam on rehvide seisukorda hinnata mustri jäägi põhjal. Talve- ja suverehvidel on need erinevad – sõidukõlbulikud suverehvid on minimaalselt 1,6 mm mustriga. Kuidas seda käepäraste vahenditega kontrollida? Kõige lihtsam on võtta 2-eurone münt, see rehvimustri vahele asetada ning veenduda, kas mustri sügavus on piisav, et mündi hõbedane äär ära katta.

Kui mustri jääk on väiksem, siis tasub rehvid kindlasti välja vahetada, sest liigselt kulunud rehvid ei haardu teekattega piisavalt ning võivad ka ootamatult puruneda!

Servade kulumine

Kui rehvide mustrit uurides täheldad, et nende sise- ja välisservad on võrreldes keskosaga liigselt kulunud, siis sea sammud remonditöökotta! Servade liigne kulumine viitab sellele, et sõiduki rattad ei asetse õigesti. Kui kiirelt reageerida ning lasta spetsialistil sildade reguleerimise teel auto rattad jälle õigesse asendisse panna, pidurdad rehvide edasist kulumist.

Juhul, kui ääred on aga siledaks kulunud, siis tuleb ohutu sõidu huvides uued suverehvid soetada, sest kurvis sõites on väga oluline, et rehvide servad oleksid piisavalt hea mustriga, et külglibisemist vältida.

Õige rehvirõhk

Kas sina tead, kui palju peaks rehvides rõhku olema? Kuna see sõltub konkreetsest sõidukist, siis leiad vajaliku info auto tehniliste andmete hulgast. Kuid uuri kindlasti järele ning kontrolli rehvide rõhku regulaarselt, sest nii liiga väike kui ka liiga suur rõhk on rehvidele kahjulik:

Alarõhk – rehvide välisservad hakkavad liigselt kuluma;

Ülerõhk – rehvide keskosa hakkab võrreldes servadega liigselt kuluma.

Õige rõhk rehvides ei ole ainuüksi rehvide eluiga silmas pidades oluline, vaid mõjutab väga suurel määral ka auto juhitavust, stabiilsust ja kütusekulu.

Foto:Shutterstock.com

Rehvide vanus

Sõidad samade rehvidega juba viiendat hooaega ja tundub, et muster võimaldab neid kasutada veel vähemalt sama kaua? Tegelikult mängib rehvide juures lisaks mustrile suurt rolli ka nende vanus. Paljud autoomanikud paraku ei tea, et rehvidele on märgitud nende tootmise aeg põhjusega – vananedes kaotavad rehvid oma haardeomadused, kuna vana kummisegu muutub üha kõvemaks ning sellesse tekivad mikropraod.

Kui vanad suverehvid on väga kulunud, kuid uhiuute soetamiseks pole vahendeid, siis kasutatud rehvide ostmisel jälgi kindlasti nende tootmise aega – üle 5 aasta vanad rehvid on mõistlik utiliseerida, mitte „uute pähe“ auto alla paigaldada!

Suverehvid vs lamellrehvid

Kui oled valiku ees, kas soetada suverehvid või hoopis nö aastaringsed- ehk lamellrehvid, siis meie soovitame suvel siiski suverehvidega sõita:

Lamellrehvid tekitavad suuremat sõidumüra;

Kuna lamellid on pehmema kummiseguga, siis need kuluvad kiiremini;

Suverehvide haarduvus ja tundlikkus on parem.

Foto:Shutterstock.com

Kuna rehvid on ainus pidepunkt sinu sõiduki ning sõidutee vahel, siis veendu, et nende seisukord oleks hea. Kui selgub, et suverehvid on liigselt kulunud, siis ära mõtle kaks korda ja kiika 1a.ee nutipoodi, kust leiad ohutuks sõiduks sobivad rehvid hea hinnaga!

Comments  
  0
Suverehvid ostetakse sügisel,siis kõige odavamad

 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD