Enamik mopeede ei tohi pühapäevast liigelda

VTAlates pühapäevast ei tohi suurt osa mopeede enam liigelda, sest neil ei ole kehtivat liikluskindlustuse lepingut ega poliisi.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) andmetel on kindlustusleping sõlmitud üksnes 5 500 mopeedile ja vaid 4 300 mopeedil on kehtiv liikluskindlustuse poliis. Hinnanguliselt on Eestis kasutusel 20 000 mopeedi, mis tähendab, et üle protsendi mopeedidest on kindlustuseta ja ei tohi 1. juulist liigelda.

 

VTAlates pühapäevast ei tohi suurt osa mopeede enam liigelda, sest neil ei ole kehtivat liikluskindlustuse lepingut ega poliisi.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) andmetel on kindlustusleping sõlmitud üksnes 5 500 mopeedile ja vaid 4 300 mopeedil on kehtiv liikluskindlustuse poliis. Hinnanguliselt on Eestis kasutusel 20 000 mopeedi, mis tähendab, et üle protsendi mopeedidest on kindlustuseta ja ei tohi 1. juulist liigelda.

„Vahetult enne üleminekuperioodi lõppu on mopeediomanikud aktiivselt kindlustuslepinguid sõlminud, kuid võib eeldada, et suur hulk mopeediomanikke ei saa oma igapäevast liiklusvahendit alates pühapäevast kasutada,“ ütles LKF-i teenindusjuht Lauri Potsepp.

Igal Eestis registreeritud mopeedil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte.

Kindlustuseta mopeediga sõitmise eest võib saada kuni 400 eurot trahvi.

Statistika kohaselt on mopeediga põhjustatud liiklusõnnetuse keskmine kahju 1400 eurot. Kui õnnetuse põhjustab kindlustuseta mopeedijuht, siis hüvitab kahjud LKF ja nõuab need seejärel välja õnnetuse põhjustanud mopeedi omanikult.

bns

Comments  
  +1
huvitav , mida lkf siis nüüd teeb. läheb jälle jooksuga riigikogusse seadust tegema äkki. irw.
omanikel tasub muidugi kontrollida, et numbrimärki kuskil arvel poleks. muidu on lkf kohe kallal ning tuleb vaid sebida nendega.
  +2
Sama siin: Need kes nende roolis on ei tea liiglusest küll midagi.
  +7
www.Täitsa oige otsus.Lisaks kindlustusele voiks neil olla ka elementaarsed teadmised liiklemisest.
  -2
Masendav riigipoolne rahva taskust raha väljanoppimine. Kõigepealt ARK-s läheb terve päev, siis mega riigilõivud ja nüüd elu aeg maksa mingit kindlustusmakset.
Kahjuks mõjub see aga riigile halvasti, sest need, kes lihtsalt omale garaazi, et vahest hea kärutada rolleri ostaks, maksaks ostmisel ju ilusasti riigile 20% käibemaksu ära.
Nüüd aga ei viitsi keegi endale mingit igakuist kulu kaela võtta ehk see käibemaksuosa jääb ka saamata.
Lisaks, rolleri müüjad lähevad pankrotti, töötuid juurde, riik maksab töötu abiraha jne. jne.

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD