Alates pühapäevast ei tohi suurt osa mopeede enam liigelda, sest neil ei ole kehtivat liikluskindlustuse lepingut ega poliisi.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) andmetel on kindlustusleping sõlmitud üksnes 5 500 mopeedile ja vaid 4 300 mopeedil on kehtiv liikluskindlustuse poliis. Hinnanguliselt on Eestis kasutusel 20 000 mopeedi, mis tähendab, et üle protsendi mopeedidest on kindlustuseta ja ei tohi 1. juulist liigelda.
Alates pühapäevast ei tohi suurt osa mopeede enam liigelda, sest neil ei ole kehtivat liikluskindlustuse lepingut ega poliisi.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) andmetel on kindlustusleping sõlmitud üksnes 5 500 mopeedile ja vaid 4 300 mopeedil on kehtiv liikluskindlustuse poliis. Hinnanguliselt on Eestis kasutusel 20 000 mopeedi, mis tähendab, et üle protsendi mopeedidest on kindlustuseta ja ei tohi 1. juulist liigelda.
„Vahetult enne üleminekuperioodi lõppu on mopeediomanikud aktiivselt kindlustuslepinguid sõlminud, kuid võib eeldada, et suur hulk mopeediomanikke ei saa oma igapäevast liiklusvahendit alates pühapäevast kasutada,“ ütles LKF-i teenindusjuht Lauri Potsepp.
Igal Eestis registreeritud mopeedil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte.
Kindlustuseta mopeediga sõitmise eest võib saada kuni 400 eurot trahvi.
Statistika kohaselt on mopeediga põhjustatud liiklusõnnetuse keskmine kahju 1400 eurot. Kui õnnetuse põhjustab kindlustuseta mopeedijuht, siis hüvitab kahjud LKF ja nõuab need seejärel välja õnnetuse põhjustanud mopeedi omanikult.
bns