Elion müüs selle aasta üheksa kuuga 5700 telerit ja 13 000 arvutit.
Statistika järgi on klientide huvi väiksema ekraaniga telerite vastu hakanud vähenema, teatas laupäeval BNS-ile Elioni pressiesindaja. "Kui 2010. aastal oli 70 protsenti ostetud teleritest väiksema kui 40-tollise ekraanidiagonaaliga, siis täna eelistavad juba pooled teleriostjad ekraanisuurust 40 tolli ja enam," lausus pressiesindaja. Ta lisas, et üldjuhul valitakse uus teler brändi, ekraani suuruse ning oma eelarve järgi.
Elioni jaekaubanduse ärijuhi Aivar Otsa sõnul on telerite ja arvutite müügis ostjate eelistused vastandlikud. "Kui telerimüügis loeb üha enam suurus, siis uute arvutite soetamises näitavad hüppelist kasvu väiksemad seadmed ehk tahvelarvutid, mille müük on viimase aastaga kahekordistunud," rääkis Ots. "Tänane elu nõuab inimestel rohkem mobiilsust ning siin paneb tahvelarvuti oma eelised maksma – seda on kergem ja mugavam kaasas kanda ning käivitub sülearvutist kiiremini."
Elioni üheksa kuu sülearvutite müügiedetabelit valitseb Samsung NP300E5C. "Kui on soov kasutada sülearvutit töötegemiseks, tuleks eelistada piisavalt suure mattekraani ja eraldi numbriklaviatuuriga arvutiseeriat, näiteks HP ProBook või Dell Latitude," ütles Ots. "Sellega on mugav pikemat kirjatööd teha, vajalikke aruandeid koostada või ettevõtte finantsinfol silma peal hoida."
Üeilmse tehnoloogiauuringute firma IDC andmetel kahaneb lauaarvutite müük tänavu 9,7 protsenti ning langust jätkub aastani 2015, mille järel peaks turumaht hakkama vaikselt taastuma. "Süle- ja lauaarvutite võidukäik ei tähenda seda, et lauaarvuteid üldse ei ostetaks – pigem on nende turg Eestis täna stabiliseerunud," lausus jaekaubanduse ärijuht. "Välja on kujunenud kaks kliendigruppi, kes tänaseni lauaarvuteid eelistavad. Üks neist ostab odavamaid kontoriarvuteid, kuna üldjuhul on eraldi klaviatuuri ja ekraaniga töökoht laua taga oluliselt ergonoomilisem kui sülearvuti. Teine grupp ostab kallimaid ja võimsamad lauaarvuteid mängimiseks või foto- ja videotöötluseks."