Lõuna-Eestis kolmapäeval kuue jalakäijaga juhtunud rasked liiklusõnnetused sunnivad politseid taaskord sõidukijuhtidele meelde tuletama, et vöötradade lähedal tuleb olla väga tähelepanelik ning seda eriti nüüd, kui ilmaolud sõiduolusid halvendavad.
Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juhi Tõnu Kürsa sõnul nähtub kolmapäevaseid õnnetusi vaadates, et need toimusid hämaral ajal, vihmasajus ja tipptunnil, mil liiklus on kõige tihedam. "Selliseid olusid arvesse võtnuna peaksid sõidukijuhid kindlasti ülekäiguradadele lähenedes juba eos kiirust vähendama. Seda isegi siis, kui eemalt tundub, et kedagi teed ületamas ei ole. Ootamatu avastamine, et teele astub tumedates riietes ja valgustamata jalakäija, ei võimalda enam õigeaegselt pidurdada ning kokkupõrget vältida," rääkis Kürsa.
Võimalikult hea nähtavuse tagamiseks tuleb sõidukijuhtidel enne teele asumist veenduda, et klaasipuhastid oleksid töökorras ning külmemate ilmade saabudes aknaklaas jääst ja lumest korralikult ülessulatatud või puhastatud saaks.
Kaks liiklusõnnetust jalakäijatega juhtus ka reguleeritud ülekäigurajal, kus nii sõidukijuhile kui ka jalakäijale põles fooris üheaegselt roheline tuli. "Et tipptunnil on kõigil ühtmoodi kiire, püüavad autojuhid ristmikke ületada suurel kiirusel. Sellised kiirused aga ei võimalda pöörde lõpetamisel ülekäiguraja ees peatuda ja kokkupõrget jalakäijaga vältida," arutles Kürsa.
Tema sõnul ei anna jalakäijad sageli endast kõike, et tagada iseenese turvaline kodutee. "Näiteks kolmapäeval liiklusõnnetustesse sattunud jalakäijatest kasutasid vaid kaks nõuetekohaselt helkurit. Kusjuures helkuri kandmisel tuleb arvestada asjaoluga, et kui see pannakse rippuma paremale küljele, ei pruugi vasemalt tulev sõiduk teid ikkagi märgata. Seega tuleb võimalusel asulas liigeldes kasutada ka muid helkurvahendid riiete ja kottide küljes," ütles Kürsa.
Mõistagi ei ole helkur Kürsa sõnul võluvitsaks, mis õnnetustesse sattumisest päästaks. "Jalakäijal endal peab jaguma tähelepanu ja ettevaatlikkust sõiduteid ületades. Üks levinum ohuolukord on, kui helkurita jalakäija jääb kahe üksteisele vastusõitva masina valgusvihkudesse. Sellisel puhul jääb ta sõidukijuhtidele igal juhul täiesti märkamatuks ning ainuüksi jalakäija enda panusest sõltub siis ohutu teeületus. Veendudes, et autojuht märkab teda, vähendab kiirust ning peatub vöötraja ees," ütles Kürsa.