Petukõned levivad: kelmid sihivad vene keelt kõnelevaid inimesi

Petukõned levivad: kelmid sihivad vene keelt kõnelevaid inimesi

Viimastel päevadel on sagenenud petukõned vene keelt kõnelevatele inimestele, kus kelmid esitlevad end postifirma esindajatena, pangatöötajatena või elektrilevi ametnikena. Sageli kasutatakse ka lähedase õnnetusse sattumise lugu, et inimestelt raha välja petta.

Pettuste juhtumid Ida-Virumaal

  • Kohtla-Järve mees kaotas üle 55 000 euro
    Kelm helistas, väites, et talle on saadetud tähitud kiri, mille kättesaamiseks tuleb kasutada Smart-ID kaarti. Järgides petturi juhiseid, edastas mees oma pangakaardi andmed ja kaotas vähemalt 55 218 eurot. Politsei uurib juhtumit.

  • Narva-Jõesuus elav naine kaotas 11 280 eurot
    Kelm eksitas eakat naist sarnase looga tähitud kirja kättesaamisest. Naine sisestas petturi juhendamisel oma koodid ja avastas hiljem, et tema kontolt on raha kadunud.

  • Narva mees kaotas 10 600 eurot
    Meest hoiatati väidetavate laenupettuste eest, mistõttu ta edastas oma pangakaardi andmed. Selle tulemusena kadus tema kontolt 10 600 eurot.

Kuidas end kaitsta?

  • Katkesta kahtlased kõned kohe. Kelmid on sõnaosavad ja veenvad.
  • Ära kunagi anna oma pangakaardi andmeid ega sisesta PIN-koode kellegi palvel.
  • PIN1 ja PIN2 koodide tähendust tuleb mõista: PIN1 on isiku tuvastamiseks, PIN2 on digitaalne allkiri.
  • Hoia oma PIN-koodid ja pangakaart eraldi ning ära jaga PIN-koode kellegagi.
  • Riigiasutused ega ettevõtted ei küsi telefoni või e-posti teel PIN-koode ega pangakaardi andmeid.

Pettuste levik on murettekitav, mistõttu on oluline jääda valvsaks ja informeerida politseid kõigist kahtlastest juhtumitest.


 

LOE VEEL


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD