Kuidas tagavad 3PL logistikateenused äriedu COVID-19 ajal?

Viimastel aastatel on e-kaubandusest saanud kiirelt kasvav valdkond. Ajal, mil füüsilised poed olid pandeemia tõttu suletud, võimaldas e-kaubandus inimestel vajalikke kaupu soetada. Lisaks sujuvalt toimivale veebilehele tuleb kaubandusettevõtetel mõelda ka oma tarneahelale, mis peab suutma tagada kaupade kiire ja optimaalsete kuludega jõudmise tootjalt kliendini. Mõned ettevõtted on otsustanud oma logistikaprotsesse ise juhtida, kuid paljud on otsustanud need teenused kolmandatelt osapooltelt (3PL) sisse osta.

Kuidas on 3PL logistika aidanud ettevõtetel hakkama saada uute väljakutsetega?

COVID-19 pandeemia on mõjutanud peamisi tööstusvaldkondi üle kogu maailma, muuhulgas elektroonika- ja ravimitööstust. E-poodlemise kasv on viinud selleni, et paljud kaubandusettevõtted on kohandanud oma ärimudelit viisil, mis võimaldaks neil konkureerida suurenenud konkurentsiga internetiturul.  Osad ettevõtted on otsustanud tootlikkuse ja efektiivsuse suurendamiseks mõned või isegi kõik oma logistikaprotsessid sisse osta kolmandatelt osapooltelt – 3PL logistikateenuste spetsialistidelt.

3PL logistika – see on logistikaprotsesside üle andmine selleks spetsialiseerunud firmale. Sellisteks teenusepakkujateks saavad logistikapartnerid, kes võtavad ettevõttelt üle peamised logistilised protsessid: kaubaveo, laonduse, toodete administreerimise, kaupade kontrolli, tellimuste ettevalmistuse ja transpordi. Lisaks sellele pakutakse lisateenuseid nagu toodete märgistamine, pakendamine, lühi- või pikaajaline kaupade hoiustamine ladudes, dokumentide ettevalmistamine ja palju muud. Pandeemia ajal toetuvad 3PL logistikamudelile paljud ettevõtted, sest tänu kriitilistele oludele on taoliste teenuste väärtus veelgi olulisem – need aitavad vähendada tarneahelates tekkivate tõrgete riski.

Tehnoloogia olulisus pandeemia ajal

Pandeemiaga kaasnevad väljakutsed on näidanud, et logistikaprotsesside digitaliseerimine, mis tagab kauba nähtavuse laos, annab olulise eelise. 3PL teenusepakkujad investeerivad tarneahela tõhusa toimimise tagamiseks tänapäevastesse tehnoloogiatesse ja innovaatilistesse lahendustesse. Näiteks võimaldab logistikaprotsessides kasutatav pilveteenus salvestada kõik oma failid ühte kohta, vahetada andmeid reaalajas, jälgida tellimuste olekut ja varude kogust. Transpordijuhtimissüsteemid (TMS) võimaldavad teil hallata kõiki logistikaprotsesse alates tellimuste sisestamisest kuni toodete transportimiseni, valida tarnete jaoks kõige tõhusam marsruut,  planeerida peale- ja mahalaadimise töid ning minimeerida võimalike takistusi teekonnal. Üks populaarsemaid ja kaasaegsemaid liikluse jälgimise süsteeme on tänapäeval PARAGON. Tehnoloogiate rakendamine logistikaprotsessides tagab tõhusa töö ja annab ettevõttele kõik vajalikud andmed kõige olulisemate äriotsuste langetamiseks.

Transpordi optimeerimine

Kolmanda osapoole logistika üks tuntumaid ja olulisemaid funktsioone on transport. Sellest sõltuvad transporditava lasti kvaliteet, tarneaeg ning teenuse hind. Ettevõtte edukust mõjutavad oluliselt ka 3PL teenusepakkujate laod, mis asuvad logistiliselt strateegilistes asukohtades. Välja arendatud jaotusvõrk võimaldab kaupu kohale toimetada kõige optimaalsemal viisil nii Eestis kui ka teistes Euroopa riikides. 3PL logistikaspetsialistid valivad kaubaveoks välja parima sõiduki, võttes arvesse lasti tüüpi ja suurust. Konkreetse kauba, näiteks toidu, kosmeetika või ravimite transportimisel hoitakse nõutavaid temperatuure nii transpordi ajal kui ka laos hoiustamisel. Enamik sõidukeid võimaldab temperatuuri hoida vahemikus -18 kraadi kuni +22 kraadi. See tagab toote parimad omadused kuni kliendini jõudmiseni.

Teistele ärisuundadele keskendumine

Pandeemia ajal olid ettevõtted silmitsi paljude väljakutsetega, mis vajasid kiiret tegutsemist. Kolmanda osapoole logistikateenus võimaldab ressursse suunata teisiti. Usaldades logistikaprotsessid 3PL teenusepakkujatele on ettevõttel endal rohkem aega probleemide lahendamiseks, uute ärisuundade arendamiseks, äri tõhustamiseks ning kasumi kasvatamiseks. Ehk kui 3PL logistikaspetsialistid tegelevad logistikaprotsessidega – hoolitsevad kaupade tarne, laonduse, tellimuste ettevalmistamise ja täitmise eest - saab ettevõte lahendada muid ülesandeid ja saavutada seatud eesmärke.

3PL logistika roll lähiaastatel

2019. aastal hinnati 3PL turumaht maailmas 1 027,71 miljardile USA dollarile. Ennustatakse, et 2027. aastal jõuab see 1 789,94 miljardini. Usutakse, et sellise teenuse nõudlust mõjutavad peamiselt e-kaubanduse kasv ja ettevõtete tahe keskenduda aina enam oma peamisele äritegevusele, kompetentside tugevdamisele ja ärikasumlikkusele.

Samuti on viimasel ajal suurenenud rahvusvaheline müük. Ennustatakse, et riikide vahelise tõhusa kaupade liikumise säilitamiseks peavad aina enam ettevõtteid hakkama logistikaprotsesse 3PL teenusepakkujatelt sisse ostma. 3PL teenused muutuvad ülioluliseks klientidele, kes on hinnatundlikud, kuid soovivad kaupu saada kiirelt ja kvaliteetselt. Transpordi ja logistika teenusepakkujad  täiustavad pidevalt oma teenuseid, et tagada töökindlus, teenuste kõrge tase ja efektiivsus. Võetakse kasutusele uusimad IT-lahendused, nagu laohaldus- (WMS) ja transpordihaldussüsteem (TMS), et pakkuda klientidele uuenduslikke ja tõhusaid kohaletoimetamise viise.

3PL teenused – e-kaubanduse eestvedaja

Ülemaailmne  COVID-19 pandeemia on kõikidele ettevõtetele põhjustanud ennenägematuid ja keerulisi probleeme. Paljud firmad, kes tegutsesid vaid füüsiliste poodidena, on ellujäämiseks kolinud tänaseks e-kaubanduse maailma. E-kaubanduse kasvav populaarsus on muutnud tarneahelad keerukamaks ja vähendanud nende töökindlust. Sõltumata keerulisest olukorrast suudab logistikasektor pakkuda võimalusi ettevõtetele, kes otsivad kõige efektiivsemaid lahendusi.  See toob lähitulevikus kaasa 3PL valdkonna olulisuse kasvu kogu maailmast.


 

SISUTURUNDUS

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD