Homme peaks riigikogus sündima järjekordne tõde eestimaalaste jaoks - hiigeltrahvid. Kui näiteks Saksamaal, kus keskmine kuutöötasu on umbes 3000 eurot, trahvitakse lahtise turvavöö eest 30 euroga (üks sajandik palgast), siis Eestimaal oleks trahv 400 eurot – peaaegu pool keskmist kuupalka. Pensionär peab ära andma terve pensioni ja jätma maksmata kommunaalmaksed, sattudes üürivõlglaste nimekirja. Ravimite ostmisele ja toidule ei jää sentigi.
Muidugi on mugav vastus, et ei tasu rikkuda … Kuid kuidas tasub oletatavad rikkumised kümne miljoni euroga ennatlikult riigi tähtsaimasse dokumenti, eelarvesse varakult sisse kirjutada? Võime öelda, et ei tasu kiirust ületada. Saksamaal seevastu on korralikud kiirteed, kus polegi võimalik kiirust ületada, sest piiri polegi. Meie väike riik suudab tagada kiirema sõidu enamjaolt ainult pealinna ümbruses.
Me pole viie rikkama riigi sekka jõudnud. Nüüd saame Euroopa kõige kõrgemate trahvidega riigiks. Mille nimel? Ikka katteta valimislubaduste ja valearvestuste nimel.
Häbiväärne on, et oleme ka vangistuste pikkuse poolest Euroopas esimeste seas. Rahvaarvu silmas pidades on meil neli korda rohkem vange kui Soomes. Miks ometi? Kas me oleme tõesti nii hull rahvas? Küllap tuleb lääne-eurooplasi mõista, kui nad nimetavad meid mõruda ilmega ida-eurooplasteks.
Miks ei ole meie kõrgetele kohtadele kandideerinud ametnikud suutnud Eesti mainet tõsta? Pigem anname lahketele ja vabadele lääne-eurooplastele märku, et ärge siia sõitke. Lahtise turvavööga parklas manööverdamine tähendab trahvi, mille eest saaks ligemale kümme paagitäit bensiini. Kas me seda tahamegi?
Erilise loogilise kaose tekitas laupäeval (9. aprillil) justiitsministeeriumist saabunud teade, et minister moodustas 18liikmelise karistuspoliitika töörühma. Milleks siis praegune trahvieelnõu, kui valmistutakse tegema uut? Küllap näitab valitsus sellega, kui kummitempel riigikogu tegelikult on.
Kas hiigeltrahvid, mis on mõne rikkumise eest (turvavöö) isegi kuni 13 korda kõrgemad kui Saksamaal, teevad vaese väikeriigi rikkaks?
Kõik on võimalik.
Lugupidamisega teie Alla Kodukulud.
Võrdleme nüüd üle Euroopa trahvimäärasid ja palkasid - kas kusagil on trahvid veel suuremad kui Eestis või olema taaskord tipus millegagi, mille pärast vaid piinlikkust peab tundma? Ma pole küll kunagi trahvi saanud, kuna liiklen põhimõtteliselt korralikult (minu väikene panus, et mitte toetada Toompeal juhitavat kuritegelikku organisatsiooni), aga kui peaks eksima liikluses kogemata, ei ole raske hakata tegema valikuid, kas jätan lapsed kuuks ajaks söömata ja maksan trahvi või annan endast parima, et põgeneda misiganes võimalusi kasutades. Palgatasemeid arvestades on sellise valiku ees paljud ja liiklust ohutumaks see kindlasti ei muuda. Ärge mõistke hukka eest ära sõitjaid, see on sundseis juhul, kui kogemata eksid. Austuseta riigivargad, palun ärge selliste uudiste puhul rääkige liiklusohutusest, vaid öelge otse, et see raha kulub populistlike lubaduste katteks ja rollotamiste abil riigihangete kaudu erakondade niiditõmbajatele kantimiseks.
Kui oleks meil nagu soomes, siis peaks riigikogu liige sama rikkumise eest maksma trahvi 4000euri ja minister 5300euri.
Ei oskagi kohe arvata, et miks nad nii ei taha teha.