Bussijuhtide palgatõus ei ole enne eriolukorra lõppu võimalik

FOTO: Aigar Nagel

Autoettevõtete Liit ja Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu leppisid kokku, et lükkavad 13. aprillil toimuma pidanud bussijuhtide palgatõusu edasi maikuu lõpuni, kuna bussiettevõtjad on sattunud kriisi tõttu erakordselt suurtesse majandusraskustesse ning praegu tuleb keskenduda olemasolevate töökohtade säilitamisele. 

Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Villem Tori sõnul väärivad bussijuhid kahtlemata suuremat töötasu, kuid kriisi ajal ei ole palgatõusu kahjuks võimalik läbi viia. „Bussireisijate ja -tellijate arv on eriolukorra tõttu drastiliselt langenud ning bussiettevõtjad on sattunud väga kiiresti suurtesse majanduslikesse raskustesse. Seetõttu tuleb bussijuhtide palgatõus edasi lükata, mis aitaks kaasa nii bussifirmade ellujäämisele kui ka töökohtade säilitamisele,“ selgitas Tori.

„Olukord on meile kõigile ootamatu ning teeme kõik, et kriisist väljudes oleks töö alles võimalikult paljudel bussijuhtidel,” ütles liidu tegevjuht ning lisas, et kriisi ajal tuleb kõigil ühiskonna liikmetel pingutada ning loodab ka ametühingutelt koostööd ja mõistvat suhtumist. “Olukorras, kus paljud ettevõtted viivad läbi juba masskoondamisi, alandavad palku 30 ja enam protsenti, ei ole reaalne rääkida palgatõusust. Me võime täna seista koondamislaine ja ulatusliku kärpe, mitte palgatõusu ees."

Veomahtude järsk vähenemine puudutab nii avalikke bussiliine, linnadevahelisi kaugliine kui tellimusvedusid. Sealjuures on linnadevaheliste kaugliinide käibed kogu sektoris langenud vähemalt 90 protsenti, tellimusvedude osakaal langenud nullilähedale ning osad bussifirmad on oma tegevuse raske olukorra tõttu koguni lõpetanud.

Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallase sõnul viibitakse esmakordselt nii järsus ning ulatuslikus kriisis ja sellest väljumiseks peavad kõik osapooled pingutama. Samas ei tohi tähelepanuta jätta ka asjaolu, et reisijateveo sektoris valitses ka eelnevalt suur kriis ja kvalifitseeritud tööjõu puudus. "Pikka sihti silmas pidades tuleb panustada sellesse, et meil oleks ka edaspidi võtta motiveeritud, kohusetundlikke ning väärtustatud bussijuhte, tegema seda vastutusrikast tööd," ütles Kallas. 

Autoettevõtete Liit ja Transpordi Ametiühing allkirjastasid tänavu jaanuaris ühistranspordisektorit puudutava kolmeaastase üldtöökokkuleppe, mille kohaselt pidi bussijuhtide miinimumalk alates 13. aprillist tõusma 1050 eurole. 24. aprillil allkirjastasid lepingupooled üldtöökokkuleppe muudatuse, mille kohaselt bussijuhtide miinimumtöötasu täistööajaga töötamisel perioodil 13. aprillist kuni 31. maini on 945 eurot.

Comments  
  +2

Quoting Reisija:

Kõik maakonnaliine teenindavad bussijuhid õppigu enne kella tundmine selgeks,siis tahtku palka juurde.


See on küll Teie poolt vale jutt. See on kohe kettalt näha muidugi usun, et kettaid enam ei ole. On juba kaart mis reageerib kõigele, kellaajale, kiirusele, peatustele, isegi kus kohas peatasid jne. Sellist juttu võid omale kurdile vanaemale rääkida. Vanasti nõuka ajal kui olin LAZ i mees sai kõike tehtud.. Palk läks panka kõrvalt rahade eest sai maja ehitatud. Vot need olid ajad.
  -2
Kõik maakonnaliine teenindavad bussijuhid õppigu enne kella tundmine selgeks,siis tahtku palka juurde.
  +3

Quoting Endine bussijuht:

Kes bussijuhtidel palka tõstab, vanasti sai varastada nüüd ei saa varastada ka. Õpetajatel tõstetakse palka, nendel ju niiväike palk 1500.


Tuleb ikka, lõunasüügi raha tuleb ära ja vahest ka rohkem.
  +9
Kes bussijuhtidel palka tõstab, vanasti sai varastada nüüd ei saa varastada ka. Õpetajatel tõstetakse palka, nendel ju niiväike palk 1500.
  +3
Kes bussijuhtidel palka tõstab, vanasti sai varastada nüüd ei saa varastada ka. Õpetajatel tõstetakse palka, nendel ju niiväike palk 1500.

 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD